Tuiran Koulun Puolesta

19.11.2014 20:53

#10: -

Hei,

opetus mahtuu pieneen, suojeltuun koulurakennukseen. Ruokailu ja liikuntasali tietenkin yhteiset Leinonpuiston kanssa. Opettajilla yhteiset tilat sekä teknisen tilan luokka yhteiskäytössä, kuten myös tervesyhoitajan ja lääkärin. Mikäs se toimivampaa kuin yhdistää kahden koulun tilat...?

Uudisrakennukseen on toki varaa, mutta raha halutaan käyttää muualle. Taloushallinto veti maton alta. Kehitysvammaisille lapsille ei haluta tarjota uusia, toimivia tiloja vaan ahdetaan peruskorjattaviin, paljon muutoksi vaativiin tiloihin. Tämä edellyttää myös kansainvälisen koulun toiminnan supistamista huomattavasti. Leinonpuiston oppilaiden luokkakoko on noin 6-8 oppilasta per luokka ja lisäksi muut tilat. Tilantarve siis vähintään kolmin-nelinkertainen "normi"kouluun nähden.

Tämä on hyvä tiedostaa. Samoin kuin se, että jossain vaiheessa uudisrakentaminen on pakko tehdä, siltä ei voida välttyä kasvavalla alueella. Puolivälinkangas ei ole vaihtoehto.