Kansanäänestys sukupuolineutraalin lakiehdotuksen kumoamiseksi

/ #79 Re: Re: Re:

05.12.2014 12:04

#51: ariel - Re: Re:

Ei kulttuurilla ole juurikaan tekmistä tämän asian kanssa. Toiseksi Kanada on hyvin samantapainen maa kuin Suomi. Tunnen itse monia kanadalaisia ja he ovat taatusti paljon enemmän kuin suomalaiset kun taas amerikkalaise ovat jonikin verran erilaisia. Oli miten oli kulttuuri ei ratkaise tässä asiassa vaan tahdon lujuus ja kansakunnan irstauden aste. Emme ole tässä asiassa muita maita huonompia. Siis Jumalan kaikki 10 käskyä on jo ajat sitten meidän yhteiskunnassa heitetty romukoppaan. Jumala on käskyistään tarkka. Hän on ilmoittanut niissä hyvän tahtonsa, miten suojella meitä pahasta ja antaa meille hyvän elämän. Kukaan meistä ei hyväällä tahdonvoimallakaan pysty niitä noudattamaan ja sen vuoksi hän lähetti meille sijaiskärsijän.

Mooses aikoinaan kiukuspäitensä rikkoi Jumalan antamat kivitaulut, joihin Jumala omalla sormellaan oli ne käskyt  kirjoittanut. Sen seurauksena Mooses ei koskaan päässyt luvattuun maahan, vaan kuoli sitä ennen. Jumala on tarkka käskyistään vaikka meidänkin kansa on ne yleisellä tasolla heittänyt tarpeettomina ja häiriötä aiheuttavana romukoppaan. Seuraukset voi helposti nähdä yhteiskunnan hyvinvoinnissa. Onko kansamme hyvinvoivaa nyt kun on saatu melskata ja pauhata mielinmäärin välittämättä mitä Jumala hyvyydessään meille haluaisi vieläkin antaa?

En tiedä mikä saisi tämän Suomen kansan polvilleen ja tunnustamaan että pahasti on langettu pyhän Jumalan edessä. Siinä miellä olisi vielä toivo, ei muussa- ei edes siinä että avioliitto saisi pysyä miehen ja neisen välisenä, vaikka toki se on rukouksemme.