Kansanäänestys sukupuolineutraalin lakiehdotuksen kumoamiseksi

Vieras

/ #97

05.12.2014 20:40

Avioliittoinstituutio poikkeaa radikaalisti muista yhteiskuntamme instituutioista (koululaitos ym.) siinä, että se (avioliitto) on suoraan Jumalan säätämä miehen ja naisen välinen liitto. "..ja HE tulevat yhdeksi lihaksi." Käsitys perustuu Raamatun alkukertomuksille eli 1. Moos. 1: 27-28; 2:18-25 sekä Jeesuksen vahvistukselle evankeliumeissa Matt. 19:4-6;Markus 10:6-9. Vai onko Suomen eduskunnalla jotain muuta tietoa, johon nykyinen voimassa oleva maallinen laki pohjaa? Suomen eduskuntako on avioliiton keksinyt? Siis ihminen?
Kansanedustajat, kertokaa minulle, kenen idea avioliitto on! Niin kauan, kuin minulla on vain ja ainoastaan tieto yllä mainitsemnieni ja jopa lukemienikin Raamatun jakeiden pohjalta, että avioliitto on Jumalan säätämä ja Hänen Poikansa vahvistama instituutio, en voi muuta kuin vastustaa muita avioliittoinstituutiorakennelmia.
Mutta ei tässä vielä kaikki: kristillinen, siis Jeesuksen vahvistus avioliitosta, näkemys on ollut pohjana nykyiselle avioliittonäkemykselle ja sen myötä laaditulle laille - yllätys yllätys! Vai kumpuaako näkemys jostain muualta (kuin siis Raamtusta), vuosisatojen, kenties -tuhansien saatossa muualta saadulta tiedolta? Jos tuohon saisin myönteisen vastauksen, lopettaisin heti puheeni avioliittolain uudistamisen sukupuolineutraaliksi ja uskonnon / uskon yhdistämisestä tässä asiassa toisiinsa. Liittyisin siihen 0,2 %:n suuruiseen äänekkääseen vähemmistöömme, joka sanoo, ettei avioliittoasiassa, sen lain säädäntöä nyt muutettaessa uskontoa / uskoa saa sekoittaa toisiinsa. Kertokaa argumenttinne minulle! Minulla tosin sattuu olemaan vahvat, myös täysin sekulaarit, siis Raamtusta irrallaan olevat, argumentit puolellani. Mistähän NE sitten kumpuavat? Aika kristillisille haiskahtavat nekin.