Turvaa lasten koulutie Vantaan Ullantiellä

Taksari

/ #6 Ei ongelman ydin.

09.12.2014 17:47

Jalkakäytävän rakentamisen sekä hidasteet vielä jollain tavalla ymmärrän mutta mitä läpiajokielto ratkaisee? Suljetaanko samointein läpiajo Kehä I:ltä koska siellä sattuu onnettomuuksia lähes päivittäin?! Jotkut jopa kaahaavat humalassa!! :O Ongelma ei ole tiessä vaan tienkäyttäjässä. Enemmin kiinnittäisin huomiota nykyiseen liikennekulttuuriimme. Minäminäminäminäminä tuntuu olevan nykyinen ajatusmaailmamme. Haluammeko jättää sellaisen esimerkin lapsillemme? Loputon sääntöjen laatiminen ja holhous on vain nopea oikotie. Asenteisiin tulee puuttua! Valistaa ja opastaa. Ihmiset eivät ymmärrä liikennetekojensa mahdollisia seuraamuksia ennenkuin jotain sattuu. Olen asunut ja autoillut Mikkolan alueella 30-vuotta ja käyttänyt Ullantietä lähes päivittäin. Olen varmasti kohdannut kaikki mahdolliset sääolosuhteet ja liikennetilanteet mitä vain on mahdollista kohdata ja koskaan ei ole Ullantiellä ollut edes läheltäpititilannetta. Miksiköhän? Koska noudatan alueella olevaa 30km/h nopeusrajoitusta! Uskokaa tai älkää mutta rattijuoppoa/piripäätä ei kiinnosta mitkään läpiajokiellot saati hidasteet! Häntä kiinnostaa valvonnanpuute joka valitettavasti on todella yleistä keskeisillä "pikkuteillämme"

-Terveisin,

Jarno