Susien vierailut asuintaajamissa loputtava

Turku

/ #3 adressin tekijälle

03.02.2009 20:32

"Susien luontaisilta asuinalueilta susi on levinnyt lähelle asutustaajamia, joissa ne verottavat koti- ja hyötyeläimiä. Tämä ei voi olla sallittua eikä sen pitäisi kuulua suden luonnonmukaiseen käyttäytymiseen."

Suden luontainen asuinalue oli joskus kauan sitten jopa sekin alue mitä me kutsumme (kaupungin)keskustaksi, joten me tunkeuduimme niiden alueelle ei toisin päin. Suden luonnonmukainen käyttäytyminen sisältää sille tarpeellisen ruoan metsästäminen. Jos metsästä ei satu sinä päivänä löytymään niin kyllähän se susi mahdollisesti tulee napostelemaan sitä geenimanipuloitua puudelia jonka omistat. Eli sinä et salli niiden syömistä.

"Lapsella tulisi olla oikeus turvallisuuteen myös omassa pihapiirissään ja asuinympäristössään. Tämä toteutuisi, kun luotaisiin turvallinen ympäristö poistamalla ympäristössä olevat vaaratekijät."

En ole eläissäni nähnyt televisiossa enkä lehdessä että jonkun lapsi on joutunut suden suuhun. Kyllähän tietysti olen kuullut että joskus n. 30 vuotta sitten joku lapsi on joutunut suden kitaan. Susi ei ole lähelläkään Suomen suurinta vaaratekijää, joten jos keskittyisimme niihin suurimpiin.

"Kun lailla suojattu peto raatelee kotieläimiämme ja herättää pelkoa lapsissamme, kansalaiset eivät tunne oikeudenmukaisuutta."

Susi ei tule herättämään minkäännäköistä pelkoa kunhan niistä ei kerrota mitään satuja ja minähän Suomen kansalaisena tunnen oikeudenmukaisuutta kun susi jätetään rauhaan.

"Pyydämme myös harkitsemaan EU:n luontodirektiivin soveltuvuutta Lounais-Suomen oloissa. Voiko olla mahdollista, että direktiivi estää itsenäistä maata huolehtimasta omien kansalaistensa turvallisuudesta?"

Saisinko tarkan tekstin tämän tietyn direktiivin säädöksistä?