Susien vierailut asuintaajamissa loputtava

Laitila

/ #25 ajattelemisen aihetta

10.02.2009 21:44

Asun taajamassa, mutta ymmärrän oikein hyvin pienten koululaisten vanhempien huolen sivukylissä jossa lapset kulkevat koulumatkan yksin tai menevät tien varteen odottamaan esim linja-autokyytiä kouluun. Jos ei ole mahdollisuutta itse kuljettaa lasta kouluun (kaikilla ei ole, on esim. hankalat työajat) ja joutuisin laittamaan lapseni tien varteen talvipimeällä yksikseen niin suunnaton olisi huoleni määrä! Puolesta puhujilla ei luultavasti ole lapsia tai sitten asutaan kaupunkien lähiöissä niin asia ei ehkä tunnu niin todelliselta? Näin ei ollut omassa lapsuudessani vaikka asuimme ihan "metsässä", mutta koskaan ei sentään susia pelätty! Mietin tässä vaan, että jos oikeasti jotain tapahtuisi niin vieläkö nämä susien puolustajat olisivat yhtä lailla valmiina esittämään näitä "ei susi nyt mitään tee" -puheenvuorojaan ja tietysti omalla nimellään varustettuina? Sitäkin mietin, miksi ihmeessä susi sitten piti lähestulkoon hävittää näiltä alueilta sadaksi vuodeksi jos sille kerran on tilaa eikä siitä ole mitään haittaa tai vaaraa kenellekään?