Ahveniston moottoriradan toiminta jatkuttava

Kari Kiviluoto
Adressin tekijä

/ #10 Valittajan oikeustaju

11.02.2009 17:56

- Tästä sarkasmi alkaa -

Muutin vuonna 2000 Vantaalle. Tiesin että siellä on lentokenttä ja tiesin että lentokoneista lähtee ääntä kun ne lentävät. Enhän minä sentään tyhmä ole. No, nyt olen tehnyt omia kuulonvaraisia mittauksia eri puolilla Vantaata (mm. ulkoiluun tarkoitetuilla alueilla) ja todellakin lentokoneiden melu erottuu selvästi muusta taustamelusta. Lisäksi lentokoneet lentävät taivaalla, kun minun pitäisi nukkua. Olen varma että ne laskevat uneni laadun tasoa. Onneksi asumme Suomessa ja voin ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin tuon meluhaitan poistamiseksi minun ympäristöstäni.

Ensiksi vaadin että tehdään tutkimuksia melutasoista eri puolilla Vantaata. Samaan aikaan ryhmä lääkäreitä tutkii melun vaikutuksia uneen ja esimerkiksi koululaisten keskittymishäiriöihin tunneilla. Näitähän riittää. Yksi tutkimusryhmä tutkii miten melu haittaa Vantaan ja Espoon luonnonsuojelualueilla (esim Nuuksio) tapahtuvaa ihmisten ja eläinten toimintaa. Erityisesti lintujen pesimäaikana tulokset ovat varmasti todella huolestuttavia. Stressiä pukkaa pikkulinnuille. Kaiken lisäksi ilmasto lämpenee.

Kun näitä tutkimuksia on tehty ja yhteiskunnan rahaa poltettu satojatuhansia euroja, alkaa prosessin seuraava vaihe.

Onhan selvä että tutkimusten mukaan:
a)lentomelu erottuu selvästi taustamelusta
b)lentomelulla voi olla fysiologisia vaikutuksia ihmisten ja eläinten elämään / viihtyvyyteen.
c)ilmasto lämpenee

Teen valituksia kaikkiin mahdollisiin paikkoihin EU:ta myöden ja taas palaa yhteiskunnan rahaa. En välitä siitä, koska minulla on oikeus valittaa. Minähän en Vantaalta mihinkään muuta. Minun juureni ja identiteettini ovat siellä, ovat olleet jo yhdeksän vuotta.

Kolmannessa vaiheessa ehdotan lentokentän siirtoa Hämeenlinnaan, koska siellähän on jo se karmea mölylähde: moottorirata. Eihän yksi lentokenttä voi enää tilannetta siellä (muualla) pahentaa.

Neljännessä vaiheessa, kun lentokenttä on siirretty Hämeenlinnaan, aloitan taistelun Kehä III siirtämiseksi maan alle ja hiihtoputken rakentamiseksi sen päälle. Viidennessä vaiheessa myyn kiinteistöni koska sen arvo on kaksinkertaistunut edellisten toimenpiteiden takia. Muutan Hämeenlinnaan...

- Tähän sarkasmi loppuu -

No ei kai kukaan oikeasti näin voi ajatella, eihän?