RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto 2.vaihe

Vieras

/ #141

16.02.2015 16:16

Toivon että hanke ei toteudu ikinä. Aloitan kalastuksenvalvojana maaliskuun aikana ja tuntuu että kalastuksellinen hoitotyö menee monien vuosien osalta hukkaan. Jätevedet, meluhaitat ja ennen kaikkea lasten turvallisuus alueella muuttuu oleellisesti. Lisäksi asuntojen asumismukavuus kärsii lieveilmiöistä äänen,pölyn ja saastevesien suhteen. Sääksjärvelle on istutettu kalakantaa usean vuoden ajan ja nyt vapaa-ajan kalastajat pääsevät nauttimaan siitä. Mielestäni asia pitää ottaa huomioon etenkin Ammejärven osalta ja saada tämä hanke seis, ennen kuin todennäköiset uhkat saasteissa toteutuu. Rudus ei lupaa mitään, vaan rajaa mahdollisia haittoja vetäytymällä ympäri pyöreisiin lauseisiin. Asia on mukamas tutkittu, mutta mielestäni rahalla saa ja hevosella pääsee.. Ostettujen tutkimusten arvo tässä hankkeessa on täysin nolla, tutkimus on sen näköinen kuin ostaja haluaa. Tarvittaessa asian puolesta taistelemista pitää jatkaa, kunnes hanke saadaan seisautettua. Luonnonsuojelualueet, pienet lammet ja luonto kokonaisuudessaan on säästämisen arvoista. Kuinka voi Sääksjärvi kymmenen vuoden kuluttua, monttu vaan syvenee ja RUDUS tahkoaa tulosta ympäristön kustannuksella.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…