Susien vierailut asuintaajamissa loputtava

Mikkeli

/ #59 Tarpeen tullen susia on pidettävä kurissa, mutta järkevin keinoin

20.02.2009 13:21

Perin ikävää että näin on käynyt. Susistä on joskus vaaraa lemmikeille ja kauan sitten surullistahan se on jos lemmikki menehtyy, ja ymmärrän että mutta mihinkään naurettaviin joukkoteurastuksiin ei saa ryhtyä. Joskus Intiassa jokin susilauma teki tuhojaan ja saalisti vauvoja, mutta se loppui heti kun johtaja ammuttiin. Joku täällä mainitsikin, että tietyssä tilanteessa metsästettiin vain johtajapariskuntaa. Ja tiedoksi kaikille että minä en toivo näin käyvän, minä en ole mikään hirviö joka on pettänyt ihmiskunnan, vaikka kannatan petoeläinten. Kaikessä on se ikävä kääntöpuolensa ja täysin vaarattomaksi maailmaa ei saa mitenkään: Ihmiset jäävät joskus auton alle, ihmiset käyttävät keittiöveitsiä toistensa tappamiseen ja ihmiset ryyppäävät joskus itsensä kuoliaaksi

Pallo on pullollaan eläimiä jostka voivat joskus olla vaarallisia, käärmeitä, tiikereitä jne. Saattaahan jotakuta purra metsäretkellä käärme ja uhri kuolee myrkkyyn, koska apua ei saada ajoissa, mutta jos kaikki pedot vain hävitettäisiin, meillä olisi täysi työ kaikkien tuhansien lajien kurissa pitämisessä ja hirvittävä osa maailman metallista kuluisi luoteihin ja metsästysaseisiin, eikä metallia ei kasva lisää.

Metsästysaseitakin voidaan käyttää pahaan ja nytkin on paljon ihmisiä, jotka kivenkovaan ovat sitä mieltä että kaikki mahdolliset pyssyt pitäisi kieltää, koska joku voi minä hetkenä hyvänsä ampua niillä itseseään tai toisia ja Jokelan koulusurmien jälkeen ihmiset näkevät tavallista herkemmin kaikki ampumiseen liittyvät rikokset.

Olin kerran Juvan Wolfparkissa ja paikan sudet pitivät kasvattajaa johtajanaan, kun hän meni nurkan taakse, ne hätääntyivät, mutta rauhoittuivat kun hän matki- "Olen täällä"-ulvaisua. Sudetkin kunnioittavat auktoriteetteja, kun vain osaa antaa ymmärrettävästi ilmi, kuka on pomo. Susilaumat ilmoittavat luonnossa toisilleen sopivilla ulvaisuilla, missä kulkee heidän reviirinsä raja ja minne ei saa tulla. Miksei tätä voisi soveltaa tällaisissakin tilanteissa?

Todennäköisesti joku nuori mies haukkuu ideaani kajahtaneeksi, ja minua hipiksi mutta tämä nyt enimmäkseen johtuu siitä että heiltä vähenee yksi kohde "Saa ampua ja osoittaa muille olevansa mies"-listalta.