Susien vierailut asuintaajamissa loputtava

/ #60

20.02.2009 14:49

"#53 Ihmisuhrit?
Löytyiskö tuosta Venäjän tapauksesta jotain faktatietoa? Luin sen kyllä lehdestä, mutta jostain syystä siitä ei ole uutisoitu missään muualla. Edes Venäjän uutislistoista en löydä siitä mainintaa, ja viimeisimmäksi susien aiheuttamaksi kuolemaksi on yhä listattu vuonna 2006 tapahtunut (eläintarhassa, Itä-Venäjällä). Googlen haulla ei löydy kuin se yksi ja sama Suomalainen artikkeli, sekä sen ruotsinkielinen versio."

Itänaapurin sanomalehti kirjoitti esim seuraavaa:
ja televisiouutisissa Kolja pojan kohtalosta kerrottiin näin:

Sitten tuohon asiaan tai sen sivuun.
Kuten kaikki tietää susi ei ole ainoa suurpetomme, mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä se on vihatuin. Miksi mahtaa näin olla? Olisiko syynä se että sudet aiheuttavat maassamme lukumäärään suhteuttettuna kaikista suurpedoista eniten vahinkoa.
Itse en voi sanoa että suoranaisesti vihaisin susia, mutta pohja se on minunkin vakassa ja se on nyt täynnä. Tämä nykyinen susikanta on aivan riittävä jopa hieman liian suuri.
Joten olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla sen suhteen että asutuksen liepeillä liikkuvat sudet joutaa poistaa muonavahvuudesta, koska ne ovat jo menettäneet ns. luontaisen ihmispelon ja ovat täten entistä suurempi uhka kotieläimille ja pahimmassa tapauksessa jopa ihmiselle.