Maanpäännokan koskemattomuuden puolesta

Rami

/ #26

28.02.2015 21:37

Maanpäännokka on enää ainoa lähellä keskustaa oleva virkistysalue. Raumaa markkinoidaan merikaupunkina, mutta missä sitä avaraa merinäkymää avautuu? Satama on ns. suljettu satama, johon ei pääse, Otanlahti ja Fåfänga ovat merellisiä paikkoja, mutta niistäkän ei avaudu sellaista näkymää kuin Maanpäännokasta. Miksi se pitää tuhota? Raumalla on teollisuudelle sopivia alueita vaikka kuinka paljon ihan keskustan tuntumassa kuivalla maalla. Miksi kaikki teollisuus pitää sijoittaa merenrantaan? Eikö riitä että II ja III Petäjäs on jo tärvelty? Sekin alue on raiskattu ja jätetty oman onnensa nojaan - Kompinlahti täytettiin ja rakennettiin. Aikanaan niin idyllinen Leppälä nököttää nyt kuivalla maalla. Ellen olisi omin silmin lapsena nähnyt sen alueen kauneutta, en uskoisi, kun nyt katsoo aluetta.

Sama karu tulos odottaisi myös Maanpäännokkaa, jos alue kaavoitetaan teollisuusalueeksi.

Niin ei saa käydä. Raumalaiset kansanedustajaehdokkaat, näyttäkää nyt onko teistä mihinkään ja asettautukaa puolustamaan luonnonkaunista aluetta kaupunkilaisten hyvinvoinnin puolesta.