Hallituksen on muutettava päätös eläkeiän nostamisesta

Liisa Heinonen

/ #67 Osa-aikaeläkeiän nosto tulee perua

08.03.2009 21:11

En allekirjoita adressia, koska mielestäni osa-aikaeläkeiän nosto on unohdettu tässä. Se tulee paljon yht'äkkisemmin kuin vanhuuseläkeiän nosto ja kohdistuu rankimmin vuonna 1953 syntyneisiin. Kuulun tuohon ikäpolveen ja olen sinnitellyt työelämässä sen ihanan tiedon varassa, että kohta helpottaa osa-aikaeläkkeen muodossa, mutta eipäs helpota vaan se siirtyy yhtäkkiä KAHDELLA vuodella eteen päin.

Olen erittäin pettynyt, että palkansaajajärjestöt ovat täysin salaa ja hiljaisuudessa, kysymättä jäsenistöltään, hyväksyneet sosiaalitupossa osa-aikaeläkeiän noston 58 vuodesta 60 vuoteen ja samalla heikennyksen eläkekarttumaan. Se on nyt ihan torso ja pilattu, ei lainkaan enää houkuttele.

Tällaisen vastustusadressin sijasta toivoisin, että avattaisiin nettisivustot kansalaisille ideoiden keräämistä varten. Ihmiset voisvat kertoa itse mikä heitä motivoisi jatkamaan työelämässä nykyistä pidempään.Voitaisiin löytää ihan uusiakin keinoja. Omalta kohdaltani tiedän, että voisin jaksaa jopa 64-vuotiaaksi työelämässä, jos vain pääsisin ajoissa helpottamaan työtaakkaani osa-aikaeläkkeen muodossa.