Maanpäännokan koskemattomuuden puolesta

HOSUTEN EI TULE MITÄÄN HYVÄÄ

/ #32 Käsittämätön suunnitelma!

13.04.2015 20:02

Niinkuin monesti on kirjoitettu metsäteollisuuden teollisuusalueella on varmasti tilaa toimijalle joka tarvitsee tilaa Botnian läheisyydessä. Hakettamon pohjois puolella täytettävän Sampaanalanlahden rannalla on kallioinen metsä alue. Tasikaa se, siellä ympäristö on muutenkin teollisuuden ympäröimä. Maanvaihdot käyntiin ja Maanpää virkistys alueeksi.

Tie Maanpään läpi on ajatuksenakin jo aivan käsittämätön. Tie varmasti voidaan järjestää Järviluotoon muualta 100 kertaa järkevämmillä kustannuksilla ja ympäristöä sekä luontoa säästäen. Tulisiko yhteys 8 tieltä Sampaanalan teollisuusalueen läpi? Toinen ramppi ABCn risteykseen? Vai suunnitellaanko tien kulkevan vanhan Puukeskuksen ohi Sampaanalan asuinalueen läpi? Siinä vaihtoehdot jos tie Maanpään kautta Järviluotoon. Ei yksinkertaisesti vaan toimi.

Ollaanko aluetta kaavoittamassa kovassa nousussa olevalle mäntyöljynjalostukselle vai sellunjalostukseen se jää nähtäväksi.

Päättäjiin vedoten säästetään Maanpää!