Vanhusasiavaltuutetun viran ja toimiston perustaminen

Anna-Liisa Mikkelä

/ #32 Kaikki adressiin nimiä keräämään!

24.03.2009 13:20

Kyllä nimien keräämisessä on ongelmia. Missähän vika? Olen useaan otteeseen pohtinut, ovatkohan KAIKKI liikkeessä mukana olevat tehneet parhaansa. Epäilenpä! Itselläni on koossa yli tuhat nimeä, (joten voin kyllä hiukan lakaista muidenkin porstuoiden edustoja). Minä tarkoitan sitä, että jos kaikki seniorit olisivat saaneet kokoon puoletkaan siitä nimimäärästä mitä minä, olisimme jo tavoitteessamme. Liikkeeseemmehän on ilmoittautunut lähes 2000 ihmistä mukaan.

Tällä hetkellä emme itse asiassa tiedä, paljonko nimiä on piirongin laatikoissa ympäri Suomea. Voi olla yllättävänkin paljon - tai sitten ei. Jos jollakin on hyvä nimisaalis jo nyt koossa, olisin iloinen jos hän kirjoittaisi kokemuksistaan, esim. strategiastaan, tänne seniorisivuille. Jos joku ei halua kirjoittaa tänne seniorisivuille, minulla on sähköpostikin.

Senioriliike on saanut poikkeuksellisen paljon mediajulkisuutta olemassa olonsa aikana. Olin noin kuukausi sitten SEDun järjestämässä seminaarissa eduskunnassa ja siellä parikin "järjestöjyrää" kateellisena (?) totesi, että Suomen Senioriliike on saanut enemmän julkisuutta kolmen ensimmäisen kuukauden aikana kuin muut järjestöt vuosien aikana YHTEENSÄ. Asiamme on ollut esillä niin radiossa, televisiossa kuin lehdistössäkin. Myös nettijulkisuutta olemme saaneet nauttia. Olemme päässeet jopa uutisiin. Siis pelkästään sillä, että olemme perustaneet yhdistyksen,on ollut uutisarvoa.

Se että Sirkka-Liisa Kivelä on perustanut 2.12.2008 Senioriliikkeen, ei voi kuitenkaan olla uutinen viikosta toiseen. Kyllä media haluaa ajankohtaisempiakin asioita. Jos huomispäivänä rysäyttäisimme satatuhatta nimeä adressiin, se olisi taas uutinen, joka varmasti noteerattaisiin.

Tunnustan suoraan, että en ole viimeisen kolmen viikon aikana ollut aktiivinen tiedottamisessa. Tällä hetkellä olen lomalla etelä-Virossa ja katson ansainneeni lomani.

Mitä tulee Sirkka-Liisa Kivelän esiintymiseen julkisuudessa, se on luonnollista. Hän on aina ollut tiedotusvälineiden lemmikki. Ilman hänen kasvojaan - ammattitaitoaan, uutteruuttaan - yhdistyksemme tähän astinen menestys ei olisi ollut mahdollista. Hänen ansiostaan yhdistyksen startti on ollut sellainen kuin on ollut.

Kiitos edellisistä kirjoituksista. Otamme varteen ajatuksenne. Tarvitsemme keskustalua, avointa keskustelua, rohkeaa keskustelua. Se ohjaa meitä kohti päämääräämme, josta me kaikki olemme yksimielisiä: kaikille suomalaisille on taattava arvokas ja turvallinen vanhuus.