Pro Pajula - Pajulan koulun puolesta

Vieras

/ #65

07.05.2015 18:35

Ei millään pysty ymmärtämään Pajulan koulun lakkauttamisehdotusta. Alueelle on oikeasti moni perhe muuttanut juuri Pajulan koulun vuoksi, turvallinen koulumatka ja sopivan matkan päässä kävellä kelillä kuin kelillä läpi vuoden. Ihan varmasti monen pienen koulumotivaatio kärsii jos koulumatka yli 3km. Mutta kuitenkin alle 5km niin saa unohtaa maksuttomat koulukuljetukset. Suurimmalla osalla lapsista ei ole vanhempia/ isovanhempia kuskaamassa. Järjetön säästöehdotus joka pahimmassa tapauksessa vielä menee läpi. Ehkä tällaisen jotenkin voisi koittaa ymmärtää ihan viimeisenä oljenkortena kun kaikki muut säästötoimenpiteet on käytetty. Esimerkkinä jo edellämainittu apulaiskunnanjohtaja?? Saati muita kaupungintalon hyväpalkkaisia päättäjiä? Tarvitsemmeko oikeasti niitä kaikkia nyt.. Tuntuu ihan järjettömältä kun opettajista  taas säästetään. Nämä pienet oppilaat jo kärsivät opettajien lomautukset ja nyt jos opettajista osa menettää työnsä niin kaikista eniten kärsivät nämä pienet alakoululaiset kun mm. ryhmäkoot kasvavat. Ja vielä Pajulan koulua järjettömämpi ehdotus on lakkauttaa Meritalon koulu.