Opinto -eikä muihin tukiin kosketa!!

jenna

/ #4 Re: Nyt loppu se valitus!

29.05.2015 05:23

#2: töihin siitä! - Nyt loppu se valitus!

Suomesta loppuu osaavat työntekijät eli korkeakoulutetut henkilöt, jos opintotuesta rokotetaan liikaa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta asua vanhempien luona tai muutenkaan huutaa aina isiä tai äitiä apuun, kun vuokranmaksu koittaa. Vaikka nostaa kaiken opintolainan, ollaan silti köyhyysrajan alapuolella jo nyt, saati sitten kun tukea lasketaan. Tätä menoa esim lähihoitajat jäävät lähihoitajiksi, eivät viitsi nähdä vaivaa lisäkouluttautua sairaanhoitajiksi. Silloin sinuakaan ei hoideta kunnolla erikoissairaanhoidossa, mm. Leikkauksissa. Rikkaat lapsoset eivät useimmiten hakeudu näille kutsumusaloille vaan menevät sinne missä pääsee johtamaan ja tienaamaan, näin ollen kaikenmaailman insinöörit ja muut lisääntyvät, mutta perusduunarit kuten sairaanhoitajat, sosionomit, kätilöt yms vähenee, koska se ala kiinnostaa usein juuri niitä joilla ei ole rahaa vaan oma aito palo auttaa annettavanaan.