Jyrkkä EI YLEn mediamaksulle!

Markus Pakkanen
Riihimäki

/ #18 Miksikö ei?!

24.04.2009 16:48

YLEn kaavailema mediamaksu sorsii pienituloisia ja eräitä uskontokuntia. Suomessa muistaakseni on uskonnonvapauskin olemassa.. Suomessa vähäosaisten määrä kasvaa, mitä syvemmälle sukellamme laman suohon. Tämä pakottaa jo ihmiset tekemään ratkaisuja rahankäytön kanssa, jolloin useimmat karsivat menojaan ensimmäiseksi mukavuuksista. TÄMÄ EI VOI OLLA SALLITTUA! Yhteiskunta joutuu viimekädessä maksumieheksi kun varattomien mediamaksu laitetaan ulosottoon. Tämä kuormittaa perusturvaa, ja sitä kautta tavallista työssäkäyvää kansalaista.

Lopputulemana voidaan karrikoiden sanoa, että tällainen järjestely loukkaa kansalaisten perusoikeuksia valita hankittavat palvelut, ja ennenkaikkea käytettävissä olevan rahan kanavointia tarpeellisiin ja elintärkeisiin elintarvikkeisiin ja kotitalouksien perusvarusteisiin.

Kukaan meistä tuskin haluaa pakko-ostaa mitään muutakaan tarpeetonta! Maksammehan puhelinten liittymät, internetin käytön, aikakaus- ja uutislehdet sekä TV:n maksulliset kanavat jo muutenkin.

Vai onko tämän viestin jälkeen vielä joku, joka haluaa maksaa esim. kesämökkinsä kaivovedestä kunnallisen vesijohtoverkoston maksun? Tai samalle sähköttömälle kesämökille voitaisiin laittaa sähkömaksu, jolla pienennettäisiin sitten suurten markettien sähkölaskua.

Ainoa tapa, jolla voin hyväksyä maksun, on verotuksen kaltainen maksujärjestelmä, jossa halukkaat palvelunostajat maksaa - Kukin tulojensa mukaan. Mahtaisi itse Jungerkin olla ihmeissään laskusta, eikö?