Vanhusasiavaltuutetun viran ja toimiston perustaminen

Sirkka-Liisa Kivelä
Adressin tekijä

/ #35 Listojen palautus

27.04.2009 21:53

Tämän internet-listan lisäksi Senioriliikkeen vanhusasiavaltuutetun kansalaisadressin listoja kiertää paperilistoina eri puolilla maatamme. Minulle on palautettu runsaasti nimiä. Olen iloinen jokaisesta asian kannattajasta! Erittäin iloinen olen niistä puhelinsoitoista, joissa minulle on kerrottu työpaikalla tapahtuneesta nimien keräämisestä. Monet ovat kertoneet, että lähes jokainen työkaveri on allekirjoittanut adressin. Hienoa, että nuoretkin ovat havainneet vanhustenhoidon puutteet ja muutkin iäkkäiden ongelmat. Toivonkin sitä, että listoja pantaisiin kiertoon työpaikoilla.

Hallituksemme päätti maaliskuun kokouksessa, että luovutamme vetoomuksemme vanhusasiavaltuutetun viran perustamiseksi ensi syyskuussa. Ajattelemme, että ennen kesää luovutettu vetoomus unohtuu kesän aikana. Syksyllä eduskunta ja hallitus lienevät virkeämpiä ja voimissaan töihin. Siis pyydän palauttamaan kiertävät paperilistat viimeistään elo-syyskuun vaihteessa. Toivon, että nyt keväällä ja kesällä innostuneesti keräätte kannattajia.

Kyllä kannattajia on -- kunhan vain muistetaan pitää listoja mukanamme. Sain juuri äsken tuttavani tekstiviestin. Hän kertoi siinä puhuneensa työikäisten tilaisuudessa Seinäjoella ja saaneensa yli 100 kannattajaa asiallemme.

Paperilistoja voi printata www-sivuiltamme. Niitä voi myös tilata minulta soittamalla www-sivuillamme näkyvään numerooni tai meilaamalla siellä näkyvään sähköpostiosoitteeseeni.

Olen taas viime viikolla saanut sähköpostina sellaisia lääkelistoja, jotka osoittavat vanhustemme saavan 4-5 psyykenlääkettä samanaikaisesti. Tällainen kemiallinen sitominen on saatava loppumaan! Kaikki yhdessä keräämään nimiä vanhusasiavaltuutetun listoihin!

Työniloa! Sirkka-Liisa Kivelä