Adressi Koulukiusaamista Vastaan

Susanne Viinamäki
Adressin tekijä

/ #115 Miten turvallista sinun mielestäsi suomen kouluissa on?

18.08.2009 20:45

Helsingin Sanomien mukaan oikeuskansleri Jaakko Jonkka on pyytänyt opetusministeriötä selvittämään muun muassa, miten turvallista Vantaan peruskouluissa on. (27.04.2009)

Koulukiusaamista on käsitelty julkisuudessa viimeisen 10-vuoden aikana todella paljon ja on hyvin tiedossa että monet lapset ja nuoret, ja jopa lasten vanhemmat kärsivät koulukiusaamisen johdosta, joten ihmettelenkin miksi asialle ei ole tehty vielä mitään näkyvää ja pysyvää? Vai jatketaanko lääninhallituksessa aihetta koskevien valitusten vastaanottoa vielä seuraavatkin 10-vuotta ennenkuin mitään saadaan aikaiseksi? --> Lääninhallitukset ovat huolissaan, sillä niille tulevien valitusten ja kanteluiden valossa näyttää siltä, että todella pahaa koulukiusaamista on nykyisin aivan yhtä paljon kuin kymmenen vuotta sitten. (Iltalehti 26.9.2007)

Miten turvallista sinun mielestäsi suomen kouluissa yleensäkin on? Miten sinä, sinun perheesi tai läheisesi on kohdannut koulukiusaamista? Pitäisikö sinun mielestäsi asialle vihdoinkin tehdä jotain näkyvää ja pysyvää?

Laittakaa viestiä aiheesta suoraan oikeuskansleri Jaakko Jonkalle:
jaakko.jonkka@okv.fi

Tai postitse: