Adressi Koulukiusaamista Vastaan

Merja Ratilainen
Porvoo

/ #117 Joudun taistelemaan lapseni puolesta.

24.08.2009 18:26

Yläasteikäinen poikani on joutunut syrjimisen ja muun henkisen koulukiusaamisen uhriksi jo kolmen vuoden ajan. Koulussa kiusaamiseen on yritetty puuttua ja vain pahentaen asiaa. Nyt tilanne on se, että poika on niin ahdistunut, ettei pysty enää menemään kouluun kiusaajiensa keskelle. Olen kohta kaksi viikkoa yrittänyt järjestää hänelle siirtoa toiseen kouluun joko tämän kaupungin sisällä tai naapurikuntaan, tuloksetta! Tänään mulle ilmoitettiin koulutoimen ylemmältä taholta, että linjaus Porvoossa on se, ettei koulun vaihto ole mikään ratkaisu koulukiusaamiseen. Eli poika vaan kotiopetukseen vähäksi aikaa jotta tilanne rauhoittuu ja sitten vaan takaisin samaan kouluun. Tässä on jo käyty läpi lääkärit ja psykologit ja kuitenkin ainoa vaihtoehto kohta on laittaa koti myyntiin ja muuttaa muualle. Jos kiusattuna olisi päättäjän lapsi, leikittäisiinköhän hänen elämällään ja mielenterveydellään tällä tavoin.