Kannabis lailliseksi

Sami Heikkinen

/ #1318 Dekriminalisointi

01.09.2009 11:03

En pidä hyvänä ajatuksena kannabiksen laillistamista kokonaan. Mielestäni ihmisten ei pitäisi olla pilvessä jatkuvasti. Sen sijaan muutaman kasvin kasvattaminen kotona/omaankäyttöön pitäisi ehdottomasti dekriminalisoida.

Minkä takia en pidä kokonaan laillistamista, vaan dekriminalisointia kasveista hyvänä ideana?

-Helposti saatavilla olevien päihteiden (Tupakka jossain määrin, sekä alkoholi) lisääminen ei voi olla hyvä ajatus.

-Päihteitä "Lokitetaan" alaikäisille hyvin varhaisessa iässä(12->) Joten myös kannabis olisi helposti saatavilla. Päihdetila ei mielestäni sovi alaikäisille jo sen takia että heidän henkinen sekä fyysinen tasonsa ei ole vielä tarpeeksi korkealla tällaisiin/minkäänlaisiin päihdetiloihin(koskien myös alkoholia ja ehkä jopa tupakkaa).

-Rikollisuus laskisi hieman, poliisien resursseja voitaisiin käyttää johonkin muuhun kuin jonninjoutaviin mittelöihin "rehellisen" kotikasvattajan kanssa, 2grammaan löydettyä marihuanaa ym(Oikeuskulut, verot ym).

-Nuorten aikuisten hilluminen(Kännijuominen keskustassa) väkivaltaisissa merkeissä saattaisi prosentuaalisesti laskea huomattavasti.

-Alkoholin kuluttaminen laskisi, tämä saattaisi tehdä hallaa ravintoloille.

Vielä muutama sananen omasta puolestani.
Alkoholi ei oikein koskaan ole ollut minun juttuni, olen sitä kyllä juonut mutta harvemmin on ollut täysin hauskaa. Yleensä minulle tulee paha olo ja oksennan, päässä pyörii jos yrittää nukkua. En ole koskaan sammunut tai kaatunut humalassa. En vain pidä alkoholin tuottamasta tilasta.
Sen sijaan olen polttanut nyt muutaman viikonloppuna kannabista. Odotan että vaimoni menee nukkumaan jonka jälkeen poltan 1-2 jointtia ja katson sarjoja, oloni on hyvä ja minusta tulee tunteellinen. Saatan itkeä surullisille asioille herkemmin kuin yleensä. En polta paljoa koska olen tehnyt virheen kerran ja olo ei ollut hyvä. Oksensin. Minä haluan rentoutua, en tykkää olla baareissa eikä minun mieleiselleni rentoutumiselle ole kovin paljoa vaihtoehtoja. Eli poltan siis myöhään perjantai/lauantai iltaisin muutaman kannabissavukkeen ja katson sarjoja, onko tämä sinun mielestäsi väärin? Käyn työssä ja maksan veroa, en omaa rikosrekisteriä enkä ole pedofiili tai narkkari.