Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Vieras

/ #2 Ollakko oikein tai väärin

23.09.2015 12:45

"Facebook-ryhmä luotu" - jatkuuko nimien keruu kuitenkin myös tämän adressin muodossa?

En itse ole Facebookissa enkä mene, ja tiedän monta muuta kaltaistani... mutta asia on tärkeä, hallituksen pakkotoimista johtuen myös kiireellinen. Ahdistavaa, että meillä on nyt hallitus, joka ajattelee voivansa kävellä jopa kansainvälisen lainsäädännön ylitse (lukiessa alla olevaa, kansainvälisen työoikeuden professorin artikkelia aiheesta).

Vielä ahdistavampaa on, miten vähän hallitus tajuaa tavallisten ihmisten elämisen ehdoista. Miten tärkeitä ne muutamat sataset ovat, että ilman niitä elämä juuttuu paikoilleen ja kriisiytyy nopeasti. Ja miten se tulee edesauttamaan kansantaloutta?

Olen sitä mieltä, että pienipalkkaiset raatajat, jotka eivät ole milloinkaan päässeet mälläämään "rahoillaan" , kun ei niitä ole ollut kuin välttämättömimpiin tarpeisiin - eivät ole syypäitä maamme taloudelliseen tilanteeseen. On moraalisesti ja eettisesti arveluttavaa heitä siitä syyllistää ja rangaista, saatikka velvoittaa "korjaamaan tilanne", jota eivät ole aiheuttaneet. Herättää inhotusta, kun Sipilä sanoo "me", kysymättä siihen lupaa. Se tuntuu väkivallalta eikä kutsu puoleensa. Minä en ole Suomea velkaannuttanut, mitään yksikköä "me" - ei siinä kohtaa ole olemassa.

Todelliset tuhlurit ovat olleet muualla. Korjaavat toimenpiteet pitäisi suunnata sinne missä todellinen vika on, mistä kaikki johtuu ja mikä syö rahaa ylettömästi edelleen.

Antaako ylpeys ja ahneus myöten myöntää, missä rahaa on liikaa ja missä sitä on tuhlattu, jää nähtäväksi. Odottaisin hallitukselta tätä suurempaa suoruutta, rehellisyyttä, ongelmien alkujuurien myöntämistä ja sen suuresti häpeämistä, että on edes yrittänyt vierittää syytä ja seurausta tuhlaamisesta tavallisten ihmisten harteille.