Teemu Mäki pois professorin virasta

Mikkeli

/ #6 Moraalista ja kissoista

07.10.2009 05:34

Mistä Pia on peräisin olettamuksesi, että Teemu on sadisti? Hän on julkisesti kertonut, että kissan tappaminen ja masturboiminen (millä ilmeisesti viitattiin nykyajan tavallisimpaan näyttelijäsuoritukseen) ruumiin päälle oli vastenmielistä. Eikö taideteoksen funktio ole haastaa ajattelemaan, mielummin kuin tarjota taiteilijalle nautintoja?

Oletan, että et ole nähnyt videota ja ulkomailla olet kertonut n. 60 min videosta sen 6 sekunnin osion, jossa kissa tapetaan? Teemun tavoite oli varmaan, että kun videolla näytetään ensin 60 min järjestelmällistä väkivaltaa ihmisiä, eläimiä ja luontoa kohtaan, niin katsoja järkyttyisi kissantappokohtauksesta, mutta sen jälkeen järkyttyisi vielä enemmän tajutessaan ohittaneensa samassa teoksessa olleet muut, paljon suuremmat väkivallan vyöryt melko välinpitämättömänä..

Vännetään nyt vielä rautalankaa; minusta sen kissan tappaminen n. 15 vuotta sitten oli julma teko. Lakipykälien mukaan se kesti 3 s. liian kauan, joten se on myös rangaistava teko. Ilmeisesti meillä on varaa jaaritella kissan kohtalosta ja ummistaa silmät vaikka niiltä kymmeniltä tuhansilta, jotka kuolevat nälkään joka päivä. Tämä olisi estettävissä, mutta ei niin kauan, kun joukossamme on tälläisten addressien kerääjiä.