Pedofiileille rankemmat tuomiot

yksi uhreista

/ #47 Pedofiilit pysäytettävä

25.09.2011 21:52

Pedofiili pilaa lapsen elämän, myös lapsen elämän aikuisena. Uhrilla on erittäin vaikeaa. Hän syyttää yleensä itseään pedofiilin teoista, vaikka lapsi ei ole syyllinen pedofiilin tekoihin. Pedofiili usein syyllistää lasta ja vaatii salaamaan teot. Tämäkin seuraa uhrin mukana elämässä. Toisiin ihmisiin luottaminen voi olla vaikeaa, seksuaalisuus voi olla vaikeaa aikuisenakin, pedofiilin uhrit masentuvat usein ja monet joutuvat sairauslomille ja jopa varhaiseläkkeille, koska nuo teot vaikuttavat heihin niin paljon niin monella tasolla. Etenkin jos uhri on pieni lapsi, hänen psyykkinen kehityksensä on paljon kesken ja voi vaurioitua vakavasti, ja uhri kantaa sitä taakkaa mukanaan koko elämänsä. Kyseessä ei ole vain seksuaalinen teko, vaan lapsen koko elämä, psyykkinen kehitys, suhde itseensä ja muihin. Lapsi tarvitsee turvallista ympäristöä, ja syntyy suuri turvallisuuden rikkova ristiriita, kun joku käyttää häntä seksuaalisesti hyväkseen. Mukana on psyykkistä väkivaltaa ja voi olla fyysistä väkivaltaa myös.
Pedofiileillä on usein useita uhreja, joillakin uhreja on hyvin paljon. Monen ihmisen elämä menee pilalle, tai ainakin vaikeutuu vuosikymmeniksi.