Pyhämaan koulun toiminnan pitää jatkua JA SE JATKUU!

Kari Aalto
Adressin tekijä

/ #8 Riidankylvöä!

15.10.2009 07:48

Valitettavasti Ukin Sanomissa oli tänään nimimerkki "Veronmaksajan" nimettömänä julkaistu juttu, jossa kirjoittaja väitti poliitikkojemme kertoneen, että Seikow tulee maalaisten lepyttämiseksi sulkea kun kyläkoulutkin suljetaan!

Tämä on jo törkeää mustamaalaamista! Jos kirjoittaja olisi maininnut nimensä, voisin heti ottaa häneen yhteyttä ja kysyä niiden poliitikkojen nimet, jotka tälläistä "tietoa" välittävät. Ja sen jälkeen tarkistaa asian oikean laidan näiltä poliitikoilta. Mieleeni tulee, että kyseessä on tahallinen riidankylvö lakkautuslistan koulujen tukijoiden välille.

Meidän taistelumme ei ole suunnattu yhtäkään muuta (kylä)koulua vastaan, päin vastoin, ainakin allekirjoittanut on kaikkien pienten koulujen toiminnan jatkumisen kannalla aina niin kauan, kunnes pystytään esittämään, että koulujen lopettaminen olisi perusteltua. Ja tämä koskee myös Seikowia.

Tilanne tällä hetkellä on se, että perustelut ovat hataria, jos eivät täysin olemattomia! Hallun koulun esittämän kritiikin perusteella voi jo kysyä, pitäisikö kaupungin palkata toinen konsultti selvittämään edellisen konsultin laskelmia? Ehkä tällä kerralla me vakkasuomalaiset saamme asian itse selville ilman ulkopuolista "apua".

Pyhämaata ajatellen meidän tehtävämme on saada (lapsi)perheet tiedostamaan Pyhämaan valtit, joita on paljon: idyllinen kyläyhteisö, laadukas koulu aktiivisine vanhempainyhdistyksineen, meri, rauha, yksilöllisyys, ystävällinen palvelu (matkailijatutkimuksessamme 98% vastaajista oli tyytyväinen Pyhämaan palvelun laatuun), ... Kysynkin, kuinka moni suomalainen saa asua jä käydä koulunsa merellisessä matkailukohteessa?!

Meillä on myös tutkimuslomakkeista kerätty lista "noin 50 hyvää syytä tulla Pyhämaahan", jota tulemme varmasti jatkossa käyttämään hyväksi. Tulemme tekemään kiinteää ja tehokasta yhteistyötä kaupungin virkamiehistön (ja -naisiston kanssa).