Adressi eläinsuojelurikosten rangaistusten koventamiseksi

Vantaa

/ #69

15.10.2009 21:40

Katsoin linkin, vaikka olinkin sen jo nähnyt. Voin pahoin ja mielestäni rangaistuksia pitäisi koventaa.
Kaikki ei kuitenkaan istu kohdalleen. Videolla nyljetään eläviä eläimiä ja eläimet hyppivät häkkejään vasten. Turkistarhaajan näkökulmasta järkevämpää olisi ampua eläin, joloin se on helppo nylkeä ja se on saanut arvokkaan kuoleman. Ja kissanomistajana tiedän, että hyvinvoivan eläimen turkki on hyvinvoivampi. Siispä miksei niitä hoideta asiallisesti?
Miksi kuvaaja saa liikkua vapaasti ja zoomata kuolevan eläimen kasvoihin? Tarkoitan, ettei turkisfarmille ole hyvää julkisuutta kuvata kärsiviä eläimiä. Eikä Kiinassa yleensä saa kuvata juuri missään. Jos video olisi kuvattu siten, että kuvaaja työskentelisi turkisfarmilla, olisi video paljon heiluvampi ja sekavampi, kuten tuollaiset videot yleensä.
Koska videon laatu on niin hyvä, se on kuvattu joko isolla tai kalliilla kameralla. Ison kameran kanssa on vaikea liikkua huomaamatta, eikä kukaan yritä estää kuvaamista, joten kuvaajalla on turkistarhan suostumus tai sitten kaikki ovat liian keskittyneitä töihinsä edes huomatakseen.
Olisihan se verratonta, jos kävisi ilmi, että meitä on kusetettu. En pidä sitä todennäköisenä, mutta mahdollisena. Tämä video on ainakin eläinten osalta aitoa tavaraa, mutta ihmisistä en tiedä. Ja koska tietokoneeni äänet eivät toimi, en voinut kuulla kuolevien eläinten tuskaa, mikä vahvistaisi haluja lahjoittaa suurehkon summan rahaa PETA:lle.
Ensimmäisellä katselukerralla olin kauhuissani ja nielin sen purematta. Voin huonosti ja aloin penkoa kaappejani jos niissä sattuisi olemaan videon yhteydessä olleessa tekstissä mainittuja luurankoja. Eipä ollut. Myöhemmin ajattelin näkemääni ja keskustelin asiasta. Yritin ajatella asiaa järjellä. Vaikka ihmiset harvoin toimivatkaan järkevästi, oli videossa liikaa virheitä. Olen vaalirahasotkujen seurauksena jo valmiiksi kyyninen, joten arvelisin tämän olevan joko hyvin mielenkiintoisella tavalla hankittu aito video, tai todennäköisemmin huijaus.
En häpeä ihmisyyttäni. Häpeän teidän ihmisyyttänne.