Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu


Vieras

/ #5

19.10.2015 14:30

Kyllä se niin on, että tässä maassa tulisi ihmistenhoidossa noudattaa lakia.
Minä olen yksi kipupotilas lisää kipupotilaiden joukkoon, Valvottuani yli 10 vuotta kipujeni takia, unettomuuden seuraamuksesta sain sydänvian, joka todettiin vuosien 2014 ja 2015 vaihteessa. Vuonna 2007 pyysin terveyskeskuslääkäriltä, että tutkittaisiin olisiko olemassa mitään muuta mahdollisuutta lievittää kipujani, kun särkylääkkeet, joiden käytössä minulla on suuria vaikeuksia. Kun lääkäri ei suostunut pyyntööni, Pyysin apua Terveydenhoidon Oikeusturvakeskukselta, ja tuo laitos kehotti minua tekemään valituksen. No minä tein valituksen, valitus kulki valituslaitoksesta toiseen kunnes vihdoin oli valitettava eduskunnan oikeusasiamiehelle. Ja eduskunnan ilmoitti päätöksessään, "tästä asiasta ei saa enää valittaa". Että kun ei saa edes valittaa siitä, ettei pääse tutkimuksiin niin. on kyllä aihetta Adressiin kirjoittamiseen. Tuon lisäksi, että eduskunnan oikeusasiamies kertoi, ettei saa enää valittaa, tämä virkailija samalla valehteli minulle, koska jokaisella on oikeus valittaa kansainvälisiin ihmisoikeusjärjestöihin.
Adressissa tulisi vaatia maahamme sellaista järjestöä, joka oikeasti valvoisi sitä, että voimassaolevia lakejamme kansalaistemme hoidossa noudatetaan.