Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu

Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu / Tiedotteet / Arssin tarina / Kommentit

Da-De

#1 Kivun hoito

07.10.2015 13:31

Kuinka yleensä opetetaan lääkäreitä suhtautumaan kipupotilaisiin minulla on selän nikama luiskahtanut sentin v1995.Ortoperi juoksutti sairaalassa tutkimuksissa 3 vuotta.Diaknoosi oli luulet että särkee vaikka on hermosärky L 5 nikamasta varpaisiin.

07.10.2015 19:19

Luin eilen artikkelin ja Arssin kuvaa nähdessäni (en tarkoita jalkaa) koin entisenä crps'inä valtavaa ahdistusta hänen puolestaan. Ajattelin itse joskus, että voiko helvetissä todellakin olla pahemmat oltavat ja jos, niin millä tavalla? Omalta osaltani jalka oli jo surkastunut, mutta sain myöhemmin apua oikeasta lääkekombinaatiosta (rauhoittavat-, neurologiset- ja särkylääkkeet) ja yli vuoden kestävästä erinomaisesta fysioterpiasta. Minua auttoivat aikaansaava, utelias ja periksiantamaton lääkäri ja erittäin ammattitaitoinen OMT-Fysioterapeutti. Lopetin myöskin tupakoinnin (n .40 v tupakoinnut) ja jalka "sai enemmän happea", mutta se oli vain pieni askel koko prosessissa.

"PItää olla terve, jotta jaksaisi sairastaa - eli hakea ja saada oikeaa apua"

08.10.2015 03:21

Kiitos. Äärimmäisen tärkeä asia tuoda julkisuuteen sekä päättäjien tietoisuuteen, Vakuutuslääkärisysteemi suurennuslasin allle!
Kristiina

#4 Tietämättömyyttä vai välinpitämätyyttä lääkäreiltä ??

08.10.2015 08:14

Tuntuu siltä että meidän hyvinvointi valtiossa on retuperällä kipupotilaiden hoito. itse sairastan CRPS ja olen ollut "heitteillä" viimeiset 11 kk, kukaan ei tiedä mitä pitäisi tehdä ja mitä seuraavaksi. Sanoisinko todella tietämättömiä ovat meidän korkeasti koulutetut lääkärit

19.10.2015 14:30

Kyllä se niin on, että tässä maassa tulisi ihmistenhoidossa noudattaa lakia.
Minä olen yksi kipupotilas lisää kipupotilaiden joukkoon, Valvottuani yli 10 vuotta kipujeni takia, unettomuuden seuraamuksesta sain sydänvian, joka todettiin vuosien 2014 ja 2015 vaihteessa. Vuonna 2007 pyysin terveyskeskuslääkäriltä, että tutkittaisiin olisiko olemassa mitään muuta mahdollisuutta lievittää kipujani, kun särkylääkkeet, joiden käytössä minulla on suuria vaikeuksia. Kun lääkäri ei suostunut pyyntööni, Pyysin apua Terveydenhoidon Oikeusturvakeskukselta, ja tuo laitos kehotti minua tekemään valituksen. No minä tein valituksen, valitus kulki valituslaitoksesta toiseen kunnes vihdoin oli valitettava eduskunnan oikeusasiamiehelle. Ja eduskunnan ilmoitti päätöksessään, "tästä asiasta ei saa enää valittaa". Että kun ei saa edes valittaa siitä, ettei pääse tutkimuksiin niin. on kyllä aihetta Adressiin kirjoittamiseen. Tuon lisäksi, että eduskunnan oikeusasiamies kertoi, ettei saa enää valittaa, tämä virkailija samalla valehteli minulle, koska jokaisella on oikeus valittaa kansainvälisiin ihmisoikeusjärjestöihin.
Adressissa tulisi vaatia maahamme sellaista järjestöä, joka oikeasti valvoisi sitä, että voimassaolevia lakejamme kansalaistemme hoidossa noudatetaan.