Ei vastaanottokeskusta Kivistöön!

/ #57 Ajatelkaa mitä sanotte, ettette sano mitä ajattelette

02.12.2015 17:32

#31: - Re: kovat on ennakkoluulot

#33: Mamu - Asuuko kivistössä muita kuin perSu kannattajia?

#34: - Leimataan heti pakolaiset raiskaajiksi ennen kuin ehtivät edes maahan.

#37: Älvsby-pellolla - NIMBY -ilmiö iskee. Sinne vaan tai sit rajat kiinni kiitos!

#40: voi hito mitä perusteluita -

#45: itkettääkö - Tasa-arvonnimessä, kivistöön vaan.

#31: Ennakkoluulot ovat kyseessä silloin, kun tietämys puuttuu. Tässä adressissa esitetyt asiat ovat faktaa. Totuutta on toki vaikea hyväksyä, jos se sotii omaa kasvatusta, kokemusta, oppia tai näkemystä vastaan. Voisimme väitellä asiasta lukuisia aikamääreitä, mutta kenenkään muuttamatta kantaansa, jos mieli ei ole avoinna. Todellisuudessa sinä olet ennakkoluuloinen siitä, että me olemme ennakkoluuloisia, sillä sinulla ei ole tietämystä ennakkoluuloistamme. Me taas tukeudumme tietämykseen. Olet siis ahdasmielisten ajatustesi vanki, me vapaita omistamme.

#33: Perussuomalaisten vaaliohjelmaan kuuluu muutakin kuin maahanmuuttopolitiikan tiukentaminen. Lisäksi PS on epäonnistunut ko. politiikassa surkeasti, joka on johtanut puolueen kannatuksen huomattavaan romahdukseen. Oli Kivistössä sitten minkä tahansa puolueen kannattajia aiemmin, jakauma on varmasti laajentunut. Maahanmuuttokriittisyyttä voi toki koittaa lokeroida poliittisiin puolueisiin, jos sillä ilta lähtee paremmin käyntiin, mutta argumenttia sillä ei saa aikaiseksi. Kivistöläisten arvuuttelu Perussuomalaisiksi on ylipäätään köyhää kommentointia. Jos ei ole mitään konkreettista sanottavaa, on parempi olla hiljaa - ihan pelkästään senkin vuoksi, ettei nimimerkkisi viittaamaan kansanryhmään kohdistuisi yleistämistä.

#34: Adressissa on esitetty faktoja ja visioitu niiden pohjalta todennäköisten tapahtumien mahdollisuuksia. Esittämättä tilastoja sen enempää, kehotan tutustumaan raiskaustilastoihin, pakolaisten osuuksiin tuossa vastenmielisessä rikoksessa, sekä pakolaisten suhteelliseen määrään maassamme. Silloin leimasinta ei tarvita. Lisäksi, pakolaiset ovat jo maassa. Se on ikäänkuin se syy, miksi ja mistä faktoja ylipäätään on esiteltävissä. Leikitäänpä ajatusleikkiä, että naapurustoosi ollaan perustamassa Helvetin Enkelien aluejaostoa. Minkä leiman annat heille, nyt ihan muutamassa sekunnissa, sulkeutuneessa mielessäsi? Aivan.

#37: Ainakin tämän kommentin kirjoittaja vaivautui kirjoittamaan muutakin, kuin pelkän otsikon. Naapurustothan usein perustuvat jonkun tietyn sorttisille yhteisöille. On olemassa nk. perheystävällisiä alueita, jotka ovat suunniteltu pieniä lapsia silmällä pitäen. Päiväkodit, koulut, liikenne, sijainti, yms. hämmästyttävät asiat. Kivistö on tällainen perheystävällinen alue. Jos aidosti tiedustelet mihin VOK:set tulee sijoittaa, niin esitän tässä joillekin näemmä yllätyksenäkin tulevana ehdotuksena; sellaiselle alueelle, missä on mahdollisimman paljon heidän kaltaisiaan asukkaita. Enkä nyt puhu rodusta, joka sinulle lukija tuli tietenkin ensimmäisenä mieleen, vaan esim. sukupuolesta, iästä ja harrastuksista. Jos minä, miehenä, asuisin yhteisössä, joka koostuisi 90% nuorista yksin asuvista miehistä, ottaisin tällaisen porukan rauhallisin mielin vastaan... Ei, en ollakseni väkivaltainen, joka sinulle lukija, tuli tietenkin taas ensimmäisenä mieleen, vaan koska en joutuisi olemaan huolissani faktoista ja tilastoista yhteisöni jäsenten vuoksi. He kun pystyisivät pitämään huolen itsestään. Tämä on tietenkin utopiaa, mutta niin on itse globaali agendakin. Kun ymmärtää yhteisöjen erilaisuuksia, ymmärtää miksi Kivistö on yhtä hyvä paikka pakolaisille, kuin käymälä keskelle ruokalaa.

#40: Tältä kaverilta joko puuttuu a) lapset b) empatia tai c) järki. Todennäköisesti kaikki. Perusteluiden kirjoitusvirheellistä arvostelua ei avattu sen enempää, joten sen voi jättää hyvin mielin omaan arvoonsa. Vertailusi on tosin pätevä, mitä esittämiesi vertausten turvallisuutta alentaviin tekijöihin tulee. Kuitenkin, juna-asema ja kauppakeskus tulevat olemaan kauempana ja niissä tulee olemaan sekä valvontaa, että vartiointia aivan toisessa mittakaavassa. Lisäksi näiden kaikkien mainittujen rakennusten asiakkaat ovat tarkasteltavissa aivan erilaisilta lähtökohdilta toisiinsa nähden. Väitän, että turvallisuutta laskevat tekijät ovat näin ollen huomattavasti pienempiä mainitsemiesi kohteiden osalta. Lisäksi mainitsemistasi rakennuksista on itsestäänselvää yhteisöllistä hyötyä, mikä auttaa johdonmukaistamisessa. Pakolaisten nimittäminen hassuiksi, edes semanttisessa mielessä, on tokaisu, mikä on kaikessa kevytmielisyydessäänkin tyrmistyttävä. Melkein yhtä tyrmistyttävä, kuin joidenkin yksilöiden välinpitämättömyys näinkin vakavassa asiassa.

#45: Eli mikäli itselläsi tai muilla ei ole ollut suoraselkäisyyttä koittaa vaikuttaa alueensa asioihin, ei Kivistössäkään saa olla? Toteamuksesi kuvastaa hyvin sitä antautuvaa mielialaa, mitä huomattavalla joukolla vätyksiämme on. Mitä kyyneleihin tulee, valuiko niitä kovin, kun sinulle selvisi, ettei sinulla ole ketään josta olla huolissaan, eikä mitään, mitä puolustaa? Kivistöläisillä nimittäin on. Jos sinullekin joskus sellaisia siunaantuu, ehkä ymmärrät. Todennäköisesti et. Mieleni täyttyy nyt säälistä.