Verohelpotus biodieselin käytön lisäämiseksi

Mänttä-Vilppula

/ #3 Siis? Haittoja?

31.01.2010 00:57

En käsitä tota sademetsä juttua saati tota voi aiheuttaa syöpää?

Bio-Diesel on Käytännössä pelkkää rasvaa vaikka rypsiöljyä tai palmuöljyä
siitä vaan poistetaan glyseriini koska rasva ois muuten liian jäykkää eikä syttyisi sen takia palamaan.

Ainoot ongelmat jokka on minulle tullut on olleet Pakkanen bio-Diesel ei kestä pakkasta kauheesti eli tukkii suodattimen pakkasessa mutta siihenkin löytyy varmaan lähi tulevaisuudessa ratkaisu nykyään siitä selviää sillä että laittaa tankkausmittarista normi diisseliä sekaan että aine saa vähän pakkas kestävyyttä ja ajaa vaan sit normaalisti.

Toinen ongelma on kumit ja suodattimet jotkut kumit ei kestä bio-diisseliä vaan turpoaa ja näin aiheuttaa vuotoja yleensä suodattimen kumi turpoo ja alkaa höriin ilmaa mutta on aika harvinaista.

Kokeiltu on Saksalaisissa Japanilaisissa Ranskalaisissa No melkeen kaiken maalaisissa autoissa Ford transit on ollut ainoo auto joka ei oole kestänyt Bio-dieseliä sekin vaan sen suodatin kumin takia muuten ois menny ihan hyvi.

Kuitenkin Bio-Dieselistä ei tuu päästöjä yhtään että ilmasto pelastuu ainakin meidän harvojen kohalta jokka käyttää bio-dieseliä että jos omistatte diesel auton kannattaa. koittaa mitä siinä menettää? niin ja öljy yhtiöt on ainoo vaara ilmastolle iso piste.