Kannabis lailliseksi

Nurmijärvi

/ #1603

02.02.2010 23:16

Siis faktahan on, että suurin osa kannabiksen haitoista tulee siitä, että sitä joudutaan myymän pimeästi ja rikolliset sekoittavat siihen esim. opiaatteja, liuottimia, vanhoja lääkkeitä ja on löydetty myös ihan kirjaimellisesti paskaakin joukosta. Mielestäni totuus kannabiksesta oli suhteellisen positiiviseen lopputulokseen päätyvä; kasvina se on hyvin puhdas, monimuotoinen ja toisin kuin Kimmo väitti, niin helposti lääkinnällisiin vaikutuksiin kykenevä. Psykoosistakin todettin ohjelmassa, että se on hyvin harvinainen kannabisen laukaisemaksi. Itseasiassa suuria määriä ja paljon THC:tä sisältävän kannabiksen käyttäjien riskiprosentti psykoosin laukeamiseen on miehillä noin 0,03 % ja naisilla 0,0017 %. Eli aikas pienet todennäköisyydet, kertoo Iso-Britannian Campridgen ja Bristolin yliopistojen sekä Lontoon hygienian ja trooppisten lääkkeiden oppilaitoksen tekemä tutkimus.
Maanantain dokumentissa oikeastaan kaikki eläinkokeet eli muistia ja addiktiota mittaavat kokeet eivät kertoneet ihmisen käyttäytymisestä mitään uutta (addiktiokoe, jonka lopputulos oli, että kannabiksenkäyttäjä ja kannabista käyttämätön tekevät yhtä paljon työtä uusien aineiden eteen) tai koskivat erikoistapauksia tai harvinaislaatuisia tilanteita (muistikoe, jossa hiirille oli annettu kokoonsa nähden aivan ylimitoitettuja määriä kannabista ja ihmisen iässä noin 10-14 ikävuoden ikäisinä pitkiä aikoja kannabista). Eikö dokumentissa juuri todettu, että juontajapsykologilla ei ole lähes koskaan kannabispotilaita ja että on hyvin outoa, että kannabista ei voida myydä lääkkeenä. Kertoo mielestäni myös aika paljon, että ihmisen kannabinoidireseptorit ovat kehittyneet jo 50 miljoonaa vuotta sitten ja kannabinoidireseptoreja lähes eniten ihmisellä kaikista reseptoreista. Eipä mulla muuta. :)