Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1607 Tulossopimusta 2009 Helsingin poliisilaitoksessa

04.02.2010 08:22

Helsingin poliisilaitoksen tulossopimuksen yli 20:sta keskeisestä tulossopimuksen 2009 toimenpiteestä ja hankkeesta huumeista kirjataan ainakin:
- Huumausaineiden maahantuontia, välittämistä, ja niiden käyttöä estetään lisäämällä valvontaa ja kehittämällä operatiivista yhteistyötä erityisesti lähialueiden viranomaisten kanssa.
- Poliisilaitoksen, keskusrikospoliisin sekä muiden viranomaisten välistä yhteistyötä huume-ja järjestäytyneen rikollisuuden torjunnassa kehitetään.

Eli chilikasvattajakokki Mikko joutui hyvin ylhäältä ohjeistetun työn kohteeksi käytyään Viherpeukussa ostoksilla. Järjestäytyneen rikollisuuden mainitseminen tulossopimuksessa ei saakaan vähentää "tavanomaiseen" rikollisuuteen puuttumista. Ylimmät laillisuusvalvojat moittivat aikanaan poliiseja, jos asiassa ilmenee heiltä ylilyöntejä.

Ehkä 1000 vuoden kuluttua samoissa tulossopimuksissa kirjataan keskeiseksi toimenpiteeksi ja hankkeeksi pienten kannabistien kotikasvatuksen valvominen, jotta heistä ei tule isoja kasvattajia. Ehkä 1000 vuoden kuluttua.