Suomen on ratifioitava yk:n vammaisten ihmisoikeussopimus viipymättä.

Sari Riskumäki
Jalasjärvi

/ #3 YK:n Vammaisten ihmisoikeussopimus

13.02.2010 21:54

Olen tutustunut VAMPO -Vammaispoliittisen ohjelman valmistelutyöhön ja asiastahan on mm. kuulemisseminaari Seinäjoella 22.2.10.
Alustavaan Työskentelyn strategiseen sisältöalueeseen kuuluu myös seuraavia laajoja kokonaisuuksia kuten; rakentaminen, liikenne, työ jne.
Tämän päivän arkea on se, että kunnissa ei ole EHO:a tehty, henkilökohtaisen avun hakemisprosessi tehtiin niin vaikeaksi ettei kukaan siehen byrokratiaan lähde, henkilökohtaisista koulunkäyntiavustajista ja vara-avustajista on huutava pula tai, että heitä ei palkata lapsille, integraatio / inkluusio on haavetta, omaishoitajat tekee vapaaehtoistyötään uupumuksen partaalla, tilapäishoito / tukiperhe systeemit ei toimi tai niitä ei ole ollenkaan sekä vammaispalvelu- ja kehitysvammalakeja ei noudateta ja tätä rataa.
..kun käymme VAMPOn Alustavaa työskentelyn strategista sisältöalueita läpi, niin sitä ihmettelen että millä tämän kaiken "rakentamiseen" piisaa ainesta, kun perusta / kivijalkakaan ei ole valmis / kunnossa??