Kannabis lailliseksi

rovaniemi

/ #1655 Ennille,ja muillekin/on syytä

21.02.2010 22:54

JÄTTITUTKIMUS:Marihuanasta todella apua kivunlievityksessä-jo pienet annokset auttavat.......Lähes 9miljoonaa dollaria maksaneessa Kalifornian yliopiston tekemässä tutkimuksessa on saatu uutta tietoa marihuanan vaikutuksista kivunlievittäjänä.....Alustavien tutkimustulosten mukaan marihuana voi helpottaa neuropaattista ,eli hermovauriokipua,joka joka johtuu esim.onnettomuudesta,tai tulehduksesta,diabeteksestä,aivohalvauksesta,tai muista hermostoon vaikuttavista sairauksista.The Sacramento Bee lehti uutisoi.Tutkimuksessa todetaan niin ikään,että marihuanan polttaminen auttaa lyhyellä aikavälillä myös lihaskouristuksiin...Tutkimuksessakeskityttiin sellaisiin sairauksiin,joiden nykyiset lääkehoidot eivät tarjoa riittävää kivunlievitystä.Medical News Today.com verkkosivuilta kerrotaan.....Tutkimuksessa tutkijat suorittiva yhteensä viisi kliinistä koetta ,ja lisääkin on tulossa.......Tutkijoiden mukaan lisätutkimuksia vaaditaan,jotta ymmärrettäisiin paremmin vaikutusten takana olevia mekanismeja,ja miten KANNABOIDI-YHDISTEISTÄ saataisiin kaikki hyöty irti.VAIKUTUKSET NÄKYVÄT JO PIENILLÄ ANNOKSILLA.....Kalifornia yliopiston alla toimiva Lääkekannabiksentutkimuskeskuksen(Center for Medical Cannabis Research)toteuttamassa tutkimuksessa kerrotaan marihuanan positiivista vaikutuksista,mutta sen sijaan ei puolusteltu pilveen tulemista....Nimittäin tutkimuksen mukaan eräissä kliinisissä kokeissa 38:lla potilaalla,jotka polttivat marihuaanaa selkäydinvammasta,MS-taudista,diabeteksesta,ja MUISTA sairauksista johtuviin kipuihin voimakas aine ei vaikuttanut paremmin,kuin heikommat annostukset."Huomasimme,että pienitehoinen toimii yhtä hyvin kuin voimakastehoinen kivunlievityksessä,Mutta alhaisemmat annokset eivät aiheuttaneet sekavuutta."Tohtori Barth Wilsey totesi the Sacramento Bee lehdelle. Tutkimuselle valtuuksen antoi Kalifornian osavaltio.>>>>>>>>>>Tutkimuksen raportti on nähtävissä Kalifornian osavaltion Lääkekannabiksen tutkimuskeskuksen sivulla.(englannin kielinen (PDF)<<<<<