Kannabis lailliseksi

26.02.2010 16:44

”Käräjäoikeus vapautti, hovi tuomitsi liki 10 vuotta hasiksesta
Perjantai 26.2.2010 klo 15.44
Hasiksen junailusta Suomeen langetettiin pitkä tuomio Hollannissa asuneelle miehelle.
Helsingin käräjäoikeus oli hylännyt syytteen näytön puutteessa, mutta hovioikeus tuomitsi miehen 155 kilosta hasista yli yhdeksän vuoden vankeuteen.
Aineet löytyivät yksityisasunnosta Helsingissä kesällä 2007. Mies kiisti syytteen osallisuudesta niihin. Hänet tuomittiin muun muassa suomalaisen rikoskumppanin kertomuksen perusteella. Lisäksi miehen Suomen-vierailut ja viestiliikenne sopivat hyvin yhteen 1,5 miljoonan euron arvoisen hasiserän liikkeiden kanssa.
Aluksi suomalainen oli nimennyt miehen osalliseksi hasisbisnekseen. Myöhemmin hän pyörsi puheensa ja sanoi, että häntä oli uhkailtu kuulusteluissa.
Hovioikeus katsoi, että puheiden muuttumiseen vaikutti osaltaan erään vyyhteen sekaantuneen suomalaiselle lähettämä kirje. Siinä kehotettiin oikaisemaan asia "kaikkien edun" ja "elämän jatkumisen" nimissä. Mukana oli kuva teloituksesta.
Antonius Johannes Marius Donninger, 59, tuomittiin yhdeksän vuoden ja kahden kuukauden vankeuteen törkeästä huumausainerikoksesta. Marko Ilmari Loponen, 32, Beni Franck, 37, ja Sami Petteri Rajala, 26, olivat saaneet hasiserästä pitkät tuomiot jo aiemmin.

STT”

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ihan oikein, että sekin saa tuomion, joka on ollut järjestelemässä laitonta miljoonabisnestä. Kannabiksen kotikasvatukseen se ei liity mitenkään paitsi sitten, kun satomäärät kasvavat riittävästi…ja nehän kasvavat kunnes jäädään kiinni.