Kannabis lailliseksi

Perseenreikä

/ #1675

04.03.2010 16:59

"Kotikasvatettu kannabis vetää yhä nuorempia mukaan
Myös Satakunnassa huumausainerikoksista on jo alkuvuonna jäänyt kiinni yhtä paljon ihmisiä kuin koko viime vuonna yhteensä. Piikkinä Satakunnassakin on kotona kasvatettu kannabis.

Rikoskomisario Juha Joutsenlahti Porin poliisista on huolissaan siitä, että kotikasvattamoista marihuana päätyy yhä nuoremmille käyttäjille. Satakunnassa kiinni jääneiden keski-ikä on laskenut useilla vuosilla, 18 - 25 vuodesta 16 - 21 vuoteen. Nuorimmat kiinni jääneet ovat olleet 13-vuotiaita.

- Nuorten keskuudessa kannabiksen kasvatus leviää sisarusten ja kavereiden eli ihan lähipiirin kautta. Aluksi kuviossa ei juurikaan käytetä rahaa, Joutsenlahti kuvailee kiinni jääneitä kasvatus- ja käyttörinkejä.

- En yhtään ihmettelisi, jos sitä menisi vieläkin nuorempien, 9 -10-vuotiaiden lasten käsiin," Joutsenlahti sanoo.

-------------------------------------------------------------------------------
Vanhat uutiset puhuvat puolestaan, tätä vauhtia jengi alkaa liikkua jo ala-asteella.
Kannabiksen kieltolakia ei voi lähteä esittämään siinä valossa, että se sallisi huumekauppiaiden tapaiset rikolliset maahan, kun ei kukaan ainetta ole pakottanut käyttämään. Jo se, että käyttäjät ovat valmiita rikkomaan lakia ja ottamaan riskejä saadakseen kyseistä ainetta todistaa sen, kuinka riippuvaisia käyttäjät kannabista kohtaan oikein ovat. Ei olekaan ihme, että suurin osa käyttjistä muodostavat tämän yhteiskunnan pohjasakan...