Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1692 Lintukotoja maailmalla:

14.03.2010 10:02

"Meksikon huumesodassa kuoli 24 ihmistä
julkaistu tänään klo 04:18, päivitetty tänään klo 09:08
Meksikossa huumesodan ampumavälikohtauksessa on kuollut lauantaina 24 ihmistä. Lähes puolet heistä sai surmansa yhden tulitaistelun aikana, kun sotilaat ampuivat aseistautuneita miehiä.
Hyökkääjät avasivat tulen eteläisessä Meksikossa pienessä Ajuchitlan del Progreson kaupungissa, kun sotilaat olivat valvomassa aluetta. Guerreron alueen poliisijohtajan Valentin Diazin mukaan ammunta alkoi kaupungissa keskellä päivää. Yksi sotilas ja kymmenen aseistautunutta hyökkääjää sai surmansa.
Saman päivän aikana kolmetoista muutakin ihmistä kuoli Guerrerossa sattuneissa välikohtauksissa.
Maan presidentti Felipe Calderon on järjestänyt Guerreroon ja muihin huumekaupan keskuksiin kymmeniätuhansia sotilaita kartellien kitkemiseksi.
Meksikossa on kuollut kolmen vuoden aikana yli 15 000 ihmistä huumeisiin liittyvissä rikoksissa.
AP, AFP"

"Salakuljettajat tekivät kokaiinista veistoksia
julkaistu tänään klo 09:24
Kolumbialaiset huumeiden salakuljettajat ovat yrittäneet viedä 16 kiloa kokaiinia Espanjaan veistoksiin piilotettuna. Rikolliset valoivat saven ja kokaiinin yhdistelmästä kolme jäljitelmää kolumbialaisen kuvanveistäjän Fernando Boteron patsaista.
Poliisi löysi taideteokset varastosta Bogotasta ennen kuin ne ennättivät lähteä kohti Espanjaa.
Kolumbialaiset huumekartellit yrittävät koko ajan kehitellä uusia keinoja huumeiden salakuljettamiseksi Eurooppaan. Kokaiinista saa Euroopassa huomattavasti paremman hinnan kuin Yhdysvalloissa.
YLE Uutiset"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kama pitäisi nopeasti laillistaa Amerikassa, jotta huumesota ja ongelmat eivät siirry Eurooppaan. Tai sitten kama pitää laillistaa Euroopassa, jotta sen hinta putoaisi täällä eikä Amerikan ongelmia tulisi Eurooppaan. Vai pitääkö sittenkin pitää kama täällä laittomana ja aikalailla kallis huumesota Amerikassa?