Langattomat laitteet pois Suomen kouluista ja päiväkodeista

Tohtori

/ #21 Re: Täyttä skeidaa.

19.01.2016 12:22

#14: Hörhöily aisoihin - Täyttä skeidaa.

Teollisuuden rahoituksesta riippumaton tutkimustieto osoittaa langattomista laitteista lähtevän säteilyn aiheuttavan terveysvaikutuksia huomattavasti alle Suomen turvarajojen. Runsas matkapuhelimen käyttö on mm. Hardellin ryhmän ja ranskalaisen CERENAT tutkimuksen osoittamissa tutkimuksissa osoitettu lisäävän aivosyövän riskiä. Israelissa matkapuhelimet ovat kiellettyjä kouluissa ja Ranskassa WLANit/WiFit päiväkodeissa.

Täysin selvästi tämä säteily kykenee muodostamaan DNA-vaurioita jo tavallisten langattomien laitteiden lähettämillä säteilytasoilla. Esim. Atasoyn tutkimukset. On myöhäistä rypistää, jos napsastaan pippelit pois.

BioInitiative 2012 raporttiin viitattiin mm. Versaillesin tuomioistuimessa kun määrättiin purkamaan matkapuhelinantenneja asutuksen läheltä ja todettiin ICNIRP raja-arvot vanhentuneiksi. Suomen viranomaiset vetoavat ICNIRP raja-arvoihin. Ne huomioivat vain lämpövaikutuksen. Nykylapsista tulee suuri osa jäämään lapsettomiksi ja saamaan kasvaimia.