Pelastetaan Lauttasaaren vehreys ja omaleimaisuus

/ #233 Re:

20.01.2016 12:56

#230: -

Huonokuntoisia toimistotaloja voisi mielestäni kunnostaa ja markkinoida paremmin. Pääkaupunkiseudulla edullisesta / kohtuuhintaisista, mutta muunneltavista toimistotilasta on pulaa mutta niidenkin tulee täyttää tietyt kriteerit. Näin tässä järjestöille, urheiluseuroille ym. vaikka minkälaisia mahdollisuuksia. Tiloihin voisi saada myös pientuotantoa, esimerkiksi leipomon jne. Myös rakennusten muuttamisesta esimerkiksi päiväkodeiksi ym. tulisi keskustella.

Se, että Vattuniemi rakennetaan vieläkin tiiviimmäksi asuinalueeksi (niin, että asunnot lisääntyvät), on huono ratkaisu. Alueen elävöittäminen yrityksillä, harrastusmahdollisuuksilla ja palveluilla sen sijaan auttaisi nykyisiä asukkaita. Jonkin olemassa olevista taloista voisi myös muuttaa parkkihalliksi.. Toki jotkut huonokuntoiset talot voisi yksinkertaisesti purkaa ja muuttaa vaikka aidatuksi koirapuistoksi. Vattuniemi kaipaa elämää ja väriä, jos jotain. Asukkaita riittää jo näinkin.