Kannabis lailliseksi

Nokia

/ #1753 Päihde on päihde

02.04.2010 11:52

Laittoi sen mihin kategoriaan tahansa, lailliseen tai laittomaan.

Kannabis on psykoaktiivinen huume. Sen haitat ovat vain erilaisia kuin alkoholin, ei kuitenkaan sen lievempiä.

Tässä yksi empiirinen havainnointitutkimus:

Olipa kerran poikajoukko yläasteella jotka alkoivat ensin tupakoimaan, sitten ryyppäämään, sitten kanna-kokeiluja ja varsinaista käyttöäkin..

Tällä hetkellä pojilla on ikää 40+ vuotta. Viiden hengen sakista kaksi polttaa kannabista aktiivisesti, yksi on uskossa, yksi vetää kovia huumeita ja viimeinen on hengetön. Uskossa oleva koki kierteensä johtavan kuolemaan jos hän ei lopeta.. ja usko oli ainoa joka hänet siitä pelasti (omien puheidensa mukaan), Kuollut kuoli ampumalla, huumejengissä.

Mutta nämä kaksi aktiivia.. Ennen niin pirteät älykkäät ja urheilulliset pojat, nykyään Mieleltään hitaita, lähinnä tosielämän Beavis&butthead...
Kannabiksen haitat ovat merkittävät. Pitkäaikaishaitat varsinkin. Ja Porttiteoria toimii, se on havaittu käytännössä. Muidenkin kuin em. henkilöiden kohdalla.

Ja ei, en ole uskossa, enkä kukaan em. henkilöistä...