Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1789 Kannabispuolueen poliittinen ohjelma?

09.04.2010 07:19

Kaikki maailman anarkistit näyttäkää, että kannabiksella on monet kasvot. Sillä voi olla vielä vaikeaa kerätä edes adressin allekirjoittajista riittävää nimimäärää. Ja kiire tulee, jos meinaa jo seuraaviin eduskuntavaaleihin.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

”Meksikossa kylät tyhjenevät huumeongelman takia
julkaistu tänään klo 03:43
Meksikossa useat Yhdysvaltain vastaisen rajan lähettyvillä sijaitsevat kylät tyhjenevät huumeongelman takia. Asukkaat pakenevat väkivaltaisuuksien ja tuhopolttojen pelossa.
Viime viikonloppuna tuhopolttajat polttivat kirkon noin tuhannen ihmisen kylässä El Porvenirissä, joka sijaitsee maan väkivaltaisimman kaupungin Ciudad Juarezin läheisyydessä. Paikallinen poliisi on jo lopettanut partioinnin kaupungissa useiden poliisien saatua surmansa taisteluissa.
Maan presidentti Felipe Caledron on yrittänyt saada huumekartelleja kuriin armeijan avulla, mutta ei ole onnistunut kitkemään verenvuodatusta.
Maassa on tapettu huumeisiin liittyneen väkivallan takia yli 15 000 ihmistä vuoden 2006 lopun jälkeen.
AFP”
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ikävästi taas pitää kannabis ja muut huumausaineet lokeroida pelkiksi huumeiksi. Amerikan normaali siviiliväestö saa kärsiä tiukasta kieltolaista ja takavuosien toimimattomuudesta. Nousevalle huumebisnekselle annettiin liian kauan ja liian vapaat kädet kasvaa. Piru on vienyt enemmän kuin koko käden.
Luulen, että kannabikselle on jo annettu ”työvoitto”. Meksikossa ei kukaan välitä siitä mitään. Eikä näköjään muistakaan aineista, koska edes normaalista siviiliväestöstä ei välitetä. Kylät autioituvat, köyhät pysyvät köyhinä, jo lasten on pakko klikkiytyä huumebisnekseen taatakseen toimeentulonsa ja turvallisuutensa. Siellä kaikkea tavaraa menee jenkkeihin entistä enemmän ja entistä helpommin. Onneksi meillä varsin hyvin toimivat sosiaalipalvelut eivät aja ketään rikolliseksi.