Kannabis lailliseksi

syrjälä

/ #1790 Voi Tamminen

09.04.2010 17:22

Uskon kylllä kaikkiin noihin väitteisiin että suomessakin klinikoilla nähdään kannabiksesta psykoosiin vajonneita ihmisiä, mutta yhtälailla niitä juoppohulluja tässä maassa on moninkertisesti enemmän. AINA kun on kyse päihteestä löytyy niitä ihmisiä jotka eivät sitä osaa kohtuudella käyttää, onhan se ihan loogisestikin ajateltuna järkeenkäypää, koska olemme kaikki erinlaisia. Voisiko kuiteskin tuo kannabiksen suurkäyttö johtua jollain ihmisillä mahdollisesti siitä syystä kun onjo nuorena opittu vetämään viinaa niin kauan nuppiin että vintti pimenee?
Yhtälailla voidaan verrata tupakoitsijoita, nykyään joka puolella kerrotaan tupakan haitoista ja jotkut ymmärtävät sitäkin käyttää kohtuudella, toiset taas kiskovat teini-iästä saakka askeittain päivässä. Päihteiden käytössä on järjen käyttö aina sallittua ja sellaisen ihmisen joka ei sitä osaa käyttää ei siihen pitäisi koskea,kokemuksen rintaäänellä voin kertoa että jos ruvetaan alkoholia ja kannabista vertaamaan:tein nuoruusvuosinani paljon pahojani ja tappelin ihmisten kanssa ja haastoin riitaa, ajoin rattijuopumuksen ja näistä kaikista seurasi muutama tuhat euroa ulosottoon ja kaverisuhteet väheni koska ei kukaan jaksa katsella turpa täynnä olevia ihmisiä kovin pitkään. KUN taas olen vähentänyt alkoholin käyttöni siedettäviin määriin (muutama olut viikonloppuisin) kera kannabiksen on kaveripiirini kasvanut huomattavasti koska pystyn keskustelemaan jopa järkevistä asioista ihmisten kanssa ja asiallisesti KUN taas viinan kanssa läträtessä ihmisestä tulee todellakin aivokuollut ääliö joka ymmärtää kaikkien sanoman väärin ja tekee juuri niinkuin oma pää sillä hetkellä sanoo(eli ei yhtään mitään). Ei mikään päihde ole liiallisesti käytettynä hyväksi, ihmisen tarvitsee itse ymmärtää käytön hyödyt ja haitat ja vastata seuraamuksista mitä silloin tekee, tätä ei tapahdu alkoholin kanssa vai oletko asiasta kenties eri mieltä? Alkoholin vaikutuksen alaisena ihminen luulee tietävänsä kaikesta kaiken, olevansa kaikkein vahvin ja komein ja kun sattuukin tulemaan tilanne vastaan jossa kaikki ei menekkään niinkuin itse kuvittelee syntyy näitä tilanteita: ajetaan humalassa, raiskataan ihmisiä, hakataan, tapetaan, varastetaan ymymymym. Ja kaikkeen vastataan kuulusteluissa Nöyränä poikana "Mä olin kännissä emmä muista siitä mtn" pahimmissa tapauksissa tällaiset tilanteet on katsottu lieventävänä asian haarana, koska ihminen on ollut mukamas "tiedottomassa tilassa" samalla hetkellä valtio tekee joka päivä uusista ja aina uusista ihmisistä alkoholisteja tarjoamalla heille ainoana vaihtoehtona väkijuoman. Itselläni eikä kenelläkään muullakaan pössyttelijällä jonka tunnen(sinun mielestäsi narkkarilla) ole tullut kertaakaan savupäissään mieleen raiskata joku, varastaa jtn, hakata tai tappaa joku tai käyttäytyä muuten asiattomasti, korkeintaan liian kovan naurun aiheuttamaa häiriötä muille ihmisille. En ole itse ensikokeiluni jälkeen joutunut poliisien kanssa kertaakaan tekemisiin minkään sortin asioista, en edes todistajana.