Kannabis lailliseksi

Perseenreikä

/ #1796

10.04.2010 18:11

Käyppäs Turun kasvitieteellisessä puutarhassa, sieltä saa kattavan infopaketin syöpää parantavista kasveista, eivätkä ne tosiaankaan ole mitään valtion synteettimössöjä. Paikallisen kannabistin olisi myös hyvä käydä siellä puhuttelemassa ja ottamassa kannabis aiheeksi ja tuoda myöhemmin faktoja tähänkin keskusteluun.
"siirtyisikö koko porukka sitten alkoholista kannabikseen tämän dekriminalisoinnin jälkeen?"
Mitä merkitystä sillä on? Jos kuvittelet, että olet oikeutettu määräämään, mitä huumeita muut saa tai ei saa käyttää, niin voisit yhtä hyvin kieltää kaikki huumeet."

Kuten taisit myöhemmin tokaista, niin tämä adressin käsittelee kannabiksen laillistamista ja sen huumeleiman poistamista. Hullunkurista onkin kun sitä vertaillaan alkoholin tapaisiin aineisiin. On mustavalkoista ajatella, että kaikki ne, jotka eivät käytä kannabista niin ovat juoppoja (näissä keskusteluissa se näkyy).

Ja fakta on ettei tällä kannabis tule korvaamaan alkoholia, vaikka se laillistettaisiin, lähinnä juuri esteettisten/kulturellisten asioiden takia.
Siksi koko laillistamisyritys alkoholin kustannuksella on hyödytön.