Kannabis lailliseksi

sere wilska
porvoo

/ #1797 TIESITKÖ MIKSI HAMPPU ON KIELLETTY, KOSKA:

10.04.2010 19:36

Hampusta saa yli 50 000 tuotetta !!! Hampusta tehty polttoaine palaa puhtaasti. Hamppu kykenee korvaamaan haitalliset petrokemian tuotteet haitattomalla, ympäristöystävällisellä vaihtoehdolla. Hampun energia-arvot ovat 10000-16000 BTU/kg. Se on ainoa kasvi joka tuottaisi tarvittavan määrän polttoainetta maamme koko autoliikenteelle, jopa 40,000 litraa metanolia/hehtaari, sen tuottama biomassa käy sellaisenaan polttoaineeksi mm. teollisuudelle ja kaukolämpöenergian tuottamiseen (Rudolf Dieselin moottori kävi ensi kerran hamppuöljyllä).
Jo vuosisadan alussa tiedettiin hampun tuottavan kuituselluloosaa nelinkertaisesti vs. puu (4:1).
Hamppukuidusta voidaan tehdä hienoa ja kestävää paperia. Se kestää useampia kierrätyskertoja kuin puukuidusta tehty paperi. Alhaisen ligniinipitoisuuden takia hampun prosessointiin tarvitaan huomattavasti vähemmän kemikaaleja. Pitkien kuitujen ansiosta hamppupaperia voidaan kierrättää huomattavasti kauemmin kuin tavallista paperia eikä se myöskään kellastu (männyn kuidut n. 2cm hampulla n. 30 cm). Hampusta tehtyä paperia voidaan kierrättää 7 - 8 kertaa, kun puusta tehty paperi kestää vain kolme kierrätyskertaa.
Toisin kuin hitaasti kasvava puusto, kuituhamppu kasvaa nopeasti ja tuottaa lämpimissä maissa useita satoja vuodessa. Hamppu on 100 prosenttisesti ekologinen kasvi: koko hamppukasvi (!) voidaan hyötykäyttää myös kaupallisesti: kuitu, biomassa, öljy ja eläinten ravinto.
Se kuuluukin niihin 2 prosenttiin kasveista jotka luokitellaan C4-kasviksi. C4-kasvina hamppu sitoo ja yhteyttää hiilidioksidia kaksin- tai kolminkertaisen määrän mihin tahansa muihin kasveihin (myös puihin) verrattuna. Uhkaavan ilmastonmuutoksen torjunnassa hamppu kuuluu kaikkein hyödyllisimpiin ja tehokkaimpiin kasveihin. Vaatimattomissakin oloissa viihtyvä hamppu ei vaadi keinokastelua, keinolannoitteita tai torjunta-aineita. Päinvastoin, hamppu suojaa itseään ja ympäröiviä kasveja rikkaruohoilta ja hyönteisiltä. Tämä säästää huomattavia määriä luonnonvaroja. Se kykenee puhdistamaan maan haitallisista raskasmetalleista. Vahvat ja pitkät juuret sitovat maaperää ehkäisten eroosiota, maavyöryjä ja tulvia. Hamppu ottaa ravinteita syvältä ja tuo niitä pintakerroksiin ehkäisten pintamaan köyhtymistä. Hamppua voidaan myös käyttää typensitojakasvina vähentämässä vesistöihin kulkeutuvaa ravinnekuormitusta.
Hampussa ei ole myrkyllisiä ainesosia kuten rypsissä eli siemeniä voidaan hyödyntää sellaisenaan raakana. Se on alkutuote, joka ei vaadi käsittelyä tai pastörointia.
Hamppukuitu on maailman vahvin kasvikuitu. Hamppu on yksi pisimmistä, elastisimmista ja kestävimmistä luonnonkuiduista. Se on erittäin luja, kosteutta kestävä ja pitkäikäinen.
Onko kasvi kielletty jottet, SINÄ voisi itse tuottaa takapihallasi tehokkaasti ja parasta laatua olevaa; polttoainetta, elintarvikkeita, vaatteita, lääkkeitä… Kysy päättäjältäsi !!
HAMPPUPUOLUE HETI pystyyn ennen ensi vaaleja !!!

- http://www.youtube.com/watch?v=I0JcBo9iINs&feature=related
- http://freecannabispysty.blogspot.com/