Kannabis lailliseksi

Hämeenkoski

/ #1883

12.05.2010 22:29

"Itse asiassa ammattiavun saaneista löytyy myös niitä, jotka ovat päässeet mokomista aineista irti. Nuo, jotka eivät osaa elää tavoille, sääntöjen taikka mitenkään yhteisön mukaan jäävät aineeseen riippuvaiseksi ja alkavat sitten itkeä, kuinka elämä on perseestä."

Eikös kannabiksen käytön kielto nimenomaan heikennä mahdollisuuksia ammattiavun saantiin? Rangaistuksen ei pitäisi olla avunsaannin ehtona.

"lisääntynyt itsekeskeisyys korostuu juuri kaikissa vaihtoehtonuorissa ja ernuissa, jotka tekevät mieluummin oman maun mukaan välittämättä toisista ihmisistä, siveellisyydestä ja kulttuurista"

Omat asiat kuuluukin hoitaa juuri oman maun mukaan ja samalla pitää kunnioittaa muiden oikeutta tehdä samoin. Vai mitä tarkoitit?

Näyttää siltä, että korostat liikaa yhteisten sääntöjen noudattamista. Ymmärrät kai, että ilman yleisten toimintatapojen ja käsitysten rikkomista olisimme luultavasti vieläkin kivikaudella? Säännöt ovat tärkeä osa yhteiskunnan toimintaa mutta ne eivät ole täysin ehdottomia ja niiden kyseenalaistaminen on myös tärkeää.