Ei Airisto-Haverö-siltavaihtoehdolle / Nej till bro över Airisto och Haverö

Siltapositivisti

/ #115 Ajatuksia

16.02.2016 09:00

Sillan myötä tiekunnan osakkaiden kustannukset eivät nousisi, vaan pienenisivät merkittävästi. Tällöin vapautuisi myös rahaa muuhun köyttöön, kuin lautan ajeluttamiseen. Maisemallisesti silta ei mielestäni ole tuhoaja, vaan pikemminkin maiseman esillenostaja! Käykää tsekkaamassa näkymät Raippaluodon sillalta! Sieltä avautuvia maisemia ei voisi ihailla muuten kuin lentäen. Ja kukaaaan, EI KUKAAN, kitise sillan rumuudesta ym. negatiivista rutinaa. Ylpeitä ovat rakennelmastaan. Se silta ei ole myöskään ruma sivusta katsottuna, edes öisin kauniine valoineen. Voisiko muuten joku käydä pienois, tai miksei isollakin kopterilla kuvaamassa maisemat sillan oletetulta reitiltä ja korkeudelta ja laittaa materiaalin youtubeen? Näin selviäisi minkälaiset näkymät avautuisi sillalta ja siinä ei kyllä varmasti olisi mitään moitittavaa kenelläkään. Ja linkki myös esimerkiksi ÅU lehteen, niin levikki olisi taattu  :)