Lapsen oikeus molempiin vanhempiin

Tuuli Pasanen
Vieras

/ #7 Etävanhemman tehtävä maksaa LAPSENoikeudesta!!???

05.06.2010 06:06

Veljeni ja hänen avovaimonsa ovat eronneet jo vuonna 2005, kun heidän nuorimmainen oli 2kk ja vanhempi lapsista alle 2 vuotta. Alkuperäisen tapaamissopimuksen mukaan lasten tuli vierailla joka toinen viikonloppu isällään, muusta sovittiin suullisesti. Koko tämän viiden vuoden ajan äiti on ollut hieman hankala, mutta  vasta viime vuodesta hän on alkanut hankaloittaa tapaamisia esim. valehdellut lapsen olevan kipeä. Tapaamissopimus taisi mennä vanhaksi viime syksynä. Veljeni olisi halunnut ottaa lapset talvilomalla viikoksi, ei käynyt. Muutama viikko sitten veljeni ilmoitti, että on kesälomalla heinäkuun, että milloin hän voisi lapsia sen kaksi viikkoa pitää(joka kesä lapset ovat olleet sen kaks viikkoa), ei käy. Minua niin säälittää niin veljeni, kuin lapset jotka ovat AINA innoissaan lähteneet isän mukaan ja pois ovat lähteneet monesti itkun kanssa.   Veljeni soitti lastenvalvojalle ja sopi tapaamisen, että voivat tehdä uuden sopimuksen. Äiti soittaa ja ilmoittaa, ettei aio tulla paikalle!! No mitäpä voi enää etävanhempi- palkata asianajajan, joka varmasti maksaa aika paljon!!!!

Mikä mahtaakaan olla lastenvalvojan tehtävä??!!Ei puhettakaan, että olisivat sanoneet, että he voivat jutella äidin kanssa ja kertoa, että hän tekee väärin!! Mutta kyllä soitellaan isiä tapaamisiin, kun rahaa tarvitaan lisää!!?? Yritä siinä lapsille selittää, että isi ja äiti yhdessä päättää sinun asioista.

Ehkäpä sosiaalitoimistossa pitäisi alkaa kiinnittää huomiota näiden vaikeiden YLEENSÄ naisten mielenterveyteen!!!!

Onneksi vaarana ei kuitenkaan ole se, että he vieraantuisivat toisistaan, on heillä niin luja suhde.

:)