Keskuspuistoa ei saa supistaa

Maunulan tyttö

/ #183 Keskuspuisto elintärkeä!

07.03.2016 18:26

Kunnollinen viherväylä Helsingin keskustasta luonnonhelmaan suojelualueisiin on henkisesti ja fyysisesti TÄRKEÄ suurkaupungin asukkaille. Paitsi että suuri metsäalue puhdistaa ilmaa se on terapeuttinen henkireikä ihmisille vauvasta vaariin ja monipuolinen paikka harrastaa kaikenlaista liikuntaa, ulkoilua ja luonnontutkimista marjoja ja sieniä poimien. Yhteytemme luontoon ja sen merkitykseen uhkaa häipyä jos keskuspuistoa nakerrellaan pikkuhiljaa rakentamalla. Mitä voimme opettaa ja näyttää luonnon vaalimisesta tuleville sukupolville? Heidän ekologinen ymmärrys häviää kokonaan. Keskuspuiston metsä, luonto ja puut ovat vanhoja ja arvokkaita ja osa kasvillisuudesta vanhempaa kuin ihmisikä.

Keskuspuistoa EI jatkuvasti saa kaavoittaa rakentamista varten pala palalta, kun" antaa pikkusormen se vie koko käden".

Tällä tavalla menetämme ennen pitkää jotain mitä emme enää voi saada takaisin, mikä on korvaamaton inhimillinen menetys pääkaupunkiseudun asukkaille