Kieltäydymme Sole TM -järjestelmän käytöstä

Vieras

/ #13 Laskeskelin juuri

21.06.2010 23:59

Laskin juuri, että tämän kuukauden työajasta ainakin 3% on (jo) mennyt Soleen tai siihen liittyvään hallintobyrokratiaan tai sen setvimiseen. Kun työtä on tunnetusti niin paljon kuin jaksaa / ehtii tehdä niin tuntuu kohtuuttomalta, että siitä vähästä ajasta mitä on hukataan tuollaiseen.

Toiseksi suurta ärtymystä ak:ssa herättää, että kohdennukset ovat täysin kuvitteelliset. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, vaan ensin on laskettu prosenttiosuudet eri rahoittajille ja niillä kerrottu 7,25 h / pvä. Lisäksi järjestelmään EI SAA esim. merkitä, että milloin olet lomalla. Niille on oma systeeminsä (joka hajotti tietokoneeni, kun ei ollut jotain pluginia).

Lisäksi tuntuu pahalta "laskuttaa" tutkimustyötä rahoittavalta taholta Soleen käytetty aika. Tahtoisin kovasti, että sinne ilmestyisi kohta "SoleTM täyttö" ja siihen kuluvan ajan voisi "laskuttaa" sitten yliopiston hallinnolta. Muuttuisiko ääni kellossa, kun lasku tuohon käytetystä ajasta tulisikin heille.

- Tuhottoman turhautunut ja kyllästynyt suomalaiseen yliopistolaitokseen