Säilyttäkää Nyrölän koulu!

Kyläaktivisti

/ #18 N Y R Ö L Ä N K O U L U !

21.04.2016 05:56

Nyrölän koulu on kylämme lapsille kuin koti. Siellä kaikki on tuttua ja vanhemmat täällä tuntevat ja tukevat kouluamme monin eri tavoin. Ei täällä koululaiset särje paikkoja, eivät hajota linja-autopysäkkejä kuten Jyväskylän keskustan taajamissa. Kylällämme vallitsee entisajan talkoohenki, jolla olemme esim. kunnnostaneet aikanaan talon, rakentaneet uuden ja korjanneet koulumme ulkorakennuksen. Nyrölän luontopolku on myös kyläläisten ylläpitämä polttopuineen ym. tykötarpeineen. Yli 10000 kävijää/vuosi osoittaa sen suosion, jonka ko. luontopolku on saanut. Jaksammeko tulevaisuudessa enää palvella vastapainoksi niitä satoja ihmisiä, jos meiltä viedään ainoa koulu, jossa myös koulun ohella on tarjota meille kokoontumis mahdollisuus. Onko virkamiehiltä ja päättäjiltä enää inhimillisyyttä meitä täällä kaupungin laidalla asuvia kohtaan. Kyllä kiinteistöveroa nostetaan ja mitä meille vastapainoksi?  Ei yhtikäs mitään. SÄÄÄSTÄKÄÄ EDES NYRÖLÄN KOULU!